Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 18 mars 2012

DET LJUSNAR UPP

Hurra nu börjar solen titta fram. Då var det sant som dom sa på väderrapporten i morse att det skulle klarna upp från allt det gråa. Jag sa till gubben förut att sätta ut torkvindan och då känns det lite mer våraktigt genast.
Vi har tagit våran runda vid Rynningeviken och ganska mycket folk och hundar var det.Sen blev det fika,latte för mig och en "vanlig" för gubben...
Idag får det bli en bara vara dag tror jag även om det finns mycket som skulle behöva göras. Men jag ska i alla fall börja med maten snart. Egentligen skulle man väl inte behöva äta nånting idag med tanke på allt gott man smällde i sig i går..*L*... men en kycklingsoppa med gott bröd till duger bra.
Haaa de....♥

Men matte,vart är godisbiten??
                                                   

17 kommentarer :

Disa E sa...

Själv ska jag kasta mig i soffan och powernappa en timme eller 3.
Trött som attan av dessa tidiga morgnar blir man ju ;o)
Soppan låter god så det är tur jag just ätit lite så jag inte börjar dregla.
Ha en skön fortsatt Söndag.
Kram

"Gasfoot" sa...

Kycklingsoppa är perfekt på vårkanten! Själv tog jag en kopp elva-kaffe i snödrivan.
Idag har jag en STOR SOL vid Polcirkeln och härliga plus (+) 0,8 grader. Nöjd? Helt klart!
Önskar er allt gott i solgasset.

Sussi sa...

Hmm.. Snodde du vår sol?? För här får vi minsann inget solsken ;)
Väntar med att ställa ut utemöblerna. Man vill ändå inte vara ute när det är blött och grått. Förhoppningsvis åker dom fram redan nästa helg :)

SötPeppe. Klart han undrar vart godisbiten är. Det gör dom alltid! haha

Kramisar

Paulahelenas sa...

Här har vi haft soligt hela dagen!
Har sovit en stund på dagen...trött o har värk...
Snart så ska vi o mjölka korna igen, sen har jag sjukavbytare igen..

Ha en bra kväll!

Kramen

Aurora sa...

Jag ser ingen sol. Så jag är väl i fel ände av Vättern. Kram

Yvonne sa...

Visst är det skönt att ha vänner som man kan prata allt med.Ha en fin dag! Kram!

Marre&Rasmus sa...

Här blev det grillad kyckling till lunch med fruktfralla till, också gott. Tänk att solen även hittade ut till oss på em. Nu är det bara mys och det hela kvällen… Härlig bild på fina Peppe som vanligt ;)

Bamsekramizar

Sanna sa...

Kycklingsoppa duger gott och själv är jag inte hungrig för fem öre och skulle kunna stå över mat idag. Fast det är ju inte bra förstås. Fast om någon timma till kankse det börjar kurra i magen *flina*

Har inte satt min fot utanför dörren idag och skönt någon gång att bara få mojna sig lite.

Ha det allra bäst vännen!
Kram/Sanna

Rigmor sa...

Den kom och den försvann...och nu börjar den åter titta fram, solen alltså!! Det blev första rycket i trädgården, men mest kröp jag runt på alla fyra för att jag bara njöt, det där att rensa upp gammalt är ju inte så jädrans roligt...Jag har så svårt att veta vad som klippas ned nu och vilket som måste få var i fred, så oftast är det en chansning och alltid ryker det med något som skulle ha fått vara kvar...men frisk luft blev det!!
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

ansepanse sa...

ibland måste man ju ta igen sig också och på trevligt kalas var du på igår också :)
kramar

Roggan sa...

Här fick vi en grå dag men solen kanske imorgon. Peppe lika go som vanligt. Kram

biggan sa...

ja torkvindan är ett säkert vårtecken. härligt, kram biggan

jessica sa...

Oj här var det omgjort... jätte fint var det och hemtrevligt. =) Jätte fina bilder som vanligt också =). Hoppas du får en bra Söndags kväll. kram

Yvonne sa...

Dags för mej att knyta mej.. natti och sov så gott PÖÖÖSSS!

Semester & Mat sa...

Egentligen bör man skriva in några "Bara vara"-dagar varje månad, man mår så mycket bättre efter dem om man stannar upp och lägger undan orden måste och borde.

Kram

Majken sa...

Kycklingsoppa & bröd låter jättegott :-)

Vilken härligt tiggarkort på Peppe :-)

Hoppas du haft en skön lat söndag :-)
Kram

Annette sa...

Nu förstår varför du blev så mätt!Massa god mat kul med lite annorlunda mot det svenska.Tänk att vi fick också sol i dag,det var vid lunch tiden den kom fram.Vi har haft vilda Dizel här på förmiddagen,han har busat lite med våra hundar.Fina bilder på Peppe,men matte godiset glömde du det?Kram vännen