Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 1 mars 2012

PEPPE TILL "DOKTORN"

Snart åker vi iväg till vet, Peppe och jag. Han vet ju inget och det är lika bra eftersom det inte är nån höjdare enligt honom. Dom ska få kolla upp hans öron och kika i munnen. Han ruskar så mycket på huvudet så nånting måste det vara tycker jag. Jag kan inte se nånting själv men dom har ju instrument och kan titta längre ner.
Finväder har vi nu,solen har kommit som dom lovade och graderna har stigit till 10,inte dumt alls...
Ses...♥

9 kommentarer :

Veiken sa...

Du tror väl inte jag är klok, men jag trodde att vet var en närliggande by eller liknande.
Nu hoppas jag att vet gjorde sitt jobb, så Peppe mår bra! Kramar

Anonym sa...

Hej,,Oj då,hoppas att det inte är något allvarligt med Peppe.
Här i Vreta blev det en kanondag,,kul att sitta inne med 2 små sjuklingar,,men dom roar sig rätt bra på egen hand..,Haé Kram.

Rigmor sa...

Hoppas det gick bra och att vet har alla fingrar i behåll...eller det kanske inte är så illa. Min sista hund var lite åt det hållet, men jag slapp skadestånd...däremot hade han ofta "skit" i öronen som vi ofta behövde hjälp med att få loss, droppar och massera, och sen gick det bra en längre tid, men ofta kom det tillbaka. Är väl som med ungar, öronbarn eller öronhund...
Jag läste ditt förra inlägg, om hur skitigt det blir nu på våren. Tro det eller ej, men katter drar också in!! Å dom kan du då inte få att stanna i tvättstuga eller groventré och hålla sej på golvet...det ska hoppas både hit och dit och skiten skvätter långt upp på skåpluckorna. EN gång ha jag försökt tvätta tassar...det gör jag aldrig om!!
Du undrade om foglossning. Jo det är så att den beror ju egentligen på en hormonförändring, och det är väl i den åldern man är nu, att hormonerna börjar spöka igen. Så därför luckras skelettet upp och slits ned. Får väl se vad röntgen säger. Å visst mådde jag bättre när jag hade hund...erkännes!!
Ikväll är det torsdag= antikrundan...
Ha det så gott vännen!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att det gick bra hos farbror doktorn!

Hittade dem något i örat?

Sussi sa...

Hoppas det var något lätthjälpt. Antagligen kliar det väldigt i örat? Som du säger, lika bra dom inte vet något innan ;)

Kramisar

ansepanse sa...

hoppas att allt är bra med Peppe
och visst är det sämsta med våren att allt blir så otroligt lortigt när vovvarna blir kladdiga och drar in en massa även om man försöker att torka tassar och magar
kramar

Annette sa...

Hejsan nu är jag hemma igen!Här var det mycket att läsa i fatt,efter en veckas semester.Hur är det med Peppe hoppas det gick bra hos vet.Ska iväg med Tess också hon får så mycket vax tycker jag.Man får hålla på av och till.Tira har nästan inget alls med sina öron.Bara den normala rengöringen.Tess har inte ont hon bara njuter när jag gör rent.Håller med dig nu det är bra skitigt ute nu,men vi får se det som snart är det över.Kram vännen

Roggan sa...

Det var väl inget farligt eller. Han har väl inte fått stenöronsjukan ? Skojar bara. Kram

Marre&Rasmus sa...

Hoppas det gick bra för Peppe och att det inte var nått värre än en vaxpropp.

Här hittades ett långt grässtrå som åkt ner i hörselgången en gång,
som tur lyckades man få bort den.

Här har vi haft mulet, men på sen em. kikade solen fram en stund :)

Ha det gött. Kramiz