Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 10 mars 2012

HUR MÅNGA GILLAR ROSA?

Jag gör det och inte bara för att det är typiskt tjejigt utan för att den är fin,och då menar jag inte chockrosa utan den milda fina nyansen.Lila har jag alltid tyckt om och turkost.Dom färger som är i vår tycker jag är helt ok,påminner lite om 70 och 80 talets glada färger.

Rosa blommor är underbart ljuvliga♥♥♥
Ljuvligt är det ute också,nåja, det var fint förut. Nu tror jag bestämt att solen tagit en paus. Men förut när vi gick borta vid Rynningeviken så var den framme. Men det är rätt klafsigt att gå.Jag skulle nästan behövt gummistövlar,byxorna blev alldeles prickiga bakpå benen. Peppe blev också prickig och grusig.


Isen ligger fortfarande på sjön,och några enstaka hade gett sig ut på skridskor. Men jag skulle då aldrig ha vågat när det ligger vatten på isen.Fast det var säkert snabb före eller hur man säger om skridsko åkning..
Nu har Peppe bäddat in sig på sängen. Vi ska nämligen fara iväg på fika och han får stanna hemma. Matte har sagt det så då är det bara att gilla läget..*
                                                                 

9 kommentarer :

Siita sa...

Jag gillar rosa o turkos oxå. Lila är Theas färg. Håller nu på att virka rosa grytlappar till Ingela. Kram

Disa E sa...

Här har vi också haft strålande sol och dropp och fortfarande fint, fast nu börjar det vara lite småkyligt. Fastän jag grejar på med tvätt och dylikt så har jag hunnit med att njuta ute av vädret i pauserna. Nu laddar vi för hockey. Joo...visst är rosa fint,,jag gillar det mycket!
Ha en god eftermiddag och kväll.
kram

Millan sa...

Nä jag hade inte heller vågat åka.
Lila och turkost är favoriter!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag hade nog inte heller gett mig ut på isen hur som helst dessa dagar! :S

Nett sa...

Jag gillar med rosa :) Det är en underbar färg. Kram

ansepanse sa...

rosa är väl okey men jag tycker bättre om lila, rött och blått och även turkos
vilka fina bilder och där står Peppe som en kung
solen försvann för oss
kramar

Semester & Mat sa...

Sällan jag har något rosa på mig.
Rosa/lila har jag faktiskt fått in som accentfärg på övervåningen. Har velat fått in den länge i våra boenden genom alla år, men först nu den passade.

Ha en fin lördagkväll!

Sanna sa...

*räcker upp handen* Gillar också rosa färg men favvo färgen kommer nog alltid att vara aprikos flr mig. Sått stockrosor nu och de ska vara rosa men antar att de kommer att vara starkare i färgen än din fina bild här.

Mello ikväll va? :)
Kramisar!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Jag kan tycka att rosa är fint, men det är ingen färg som har någon prioritet här hemma :)