Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 30 mars 2012

PRICKIGA JORDGUBBAR

En ny sorts jordgubbe läste jag om,  " Pineberry" = jordgubbe +ananassmak
Sommarens nya bär är lika vita som grädden du häller över dom.
Pineberries , som jordgubben kallas,härstammar från Sydamerika och kommer nu till Sverige. Plantorna ska växa och trivas precis som jordgubbsplantor.


Passar ju bra att läsa och drömma om goda ljuvliga sommarbär när nordvinden  blåser utanför.
Men soligt är det i alla fall, så en tur till skogen blev det tidigare. Betydligt skönare där inne.
Dags för tvätt vikning..
Ses..♥

                                   

                               

24 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Här borde det vikas tvätt också, men har ej fått upp torra kläderna än....

Tar det lugnt nu ;)

Kram

Paulahelenas sa...

Ang twitter....
Jag får inte in mina tweets..vad gör jag för fel tror du?

Kram

Diana sa...

De såg lite läskiga ut, men jag blev ändå sugen på att testa dem! :)

ansepanse sa...

fast de ser inte lika goda ut som vanliga jordgubbar
kyligare idag, visst och blåsigt
kramar

Ama de casa sa...

Jag tycker dom ser roliga ut. Fast rött är ju finare, såklart... :-)

Siita sa...

Köpte vanliga jordgubbar i dag på LIDL. Ny gunga till Thea idag oxå. Kram

Marre sa...

Tack för gratulationen och så sant så och barnasinnet är viktigt att ha kvar, annars blir man bara tråkig, he.

Dom gubbarna såg allt bleka ut, men blev nyfiken på hur dom smakar, så nu hoppas man att hitta sådana här ute.

Önskar er alla ett mysigt fredagsmys och helg. Kramiz

Yvonne sa...

Dom bären får vi testa...Tokstolla ! Du är för härlig.Rödare kam på tuppen!!*L* Fniss vet du vad det betyder?? Vi har haft höns och dom hade fina målade väggar det var bara tavlorna som fattades.. Vi har inte femman.. Kramen

Veiken sa...

Dom ser lite sjuka ut tycker jag, Bleka om nosen borde dom heta. Ska du smak när dom kommert? Dom kanske är ännu godare än dom röda.

Annette sa...

Jag håller mig till dom röda tror jag,det ser så konstigt ut med dom bleka.Här har det blåst också men solen tittar fram ibland.Vacker bild på snygga Peppe som jag ser nu.Ikväll blir det Let´s Dance det måste jag kolla om det är nått att se denna gång.Ha en mysig fredag kväll.Kram vännen

Mia systeryster sa...

Dom ser inte så goda ut!
Jordgubbar ska vara röda;)
Här har det regnat till o från hela dagen!
Kram

Semester & Mat sa...

Det både såg och lät goda ut!

Kram

Lisbeth sa...

Jag vill smaka dem nu. Har inte tid att odla fram dem. Undrar om de bara smakar ananas?
Ha det bra

Sussi sa...

Men vad spännande. Dom såg väl inte så goda ut men det lät gott. Får ta och smaka vid tillfälle..
Jag ska få främmande och har två tvättställ med tvätt att vika. Sen ett helt hus att städa. Vill du byta?? ;)
Jag tänkte, din tvätt är säkert vikt och klar haha

Kramisar

Roggan sa...

Kul att testa dem, men vet inte om jag skulle gilla dem. Men allt nytt är ju lite konstigt. Kram

Yvonne sa...

Nu har jag sett let`s dance och är trött .. så jag kastar mej i bingen nu.. Nattikram och pööss!

Fenixmonas sa...

Ja, nu får vi drömma ett tag igen medan våren tar sig en paus! kramiz

Browneyedgirl sa...

Vilka roliga =) Och lilla påskharen har du på bloggen med, det gillar jag. Ha en toppen dag fina du <3 Kramen

Yvonne sa...

Godmorgon! Du får tänka ut själv vad det betyder..Jag tyckte också att let`s dance var bra igår... Ha en bra dag ! kram !

Malin sa...

Men vadå, är det sant alltså? Inget för tidigt 1 aprilskämt? Låter ju helt knäppt... Här snöar det just nu, hemskt!
Kram

Rigmor sa...

Först trodde jag nästan du var ute med ett för tidigt aprilskämt...!! Men det låter onekligt gott om man läser...vi väntar och ser!!
Vilket väder man vaknade upp till idag då!! Inte direkt vad som va inplanerat på dagordning här...Ska samla en del utav familjen till lunchen här, det gick inte att få ihop det med alla tyvärr. Men så är det. Sen kommer nog det stora problemet resten av helgen...bilj-veln har lagt av!! Växellådan eller nåt sånt roligt...Å verkstaden/grannen här intill kunde tidigast ta den efter påsk, och jag jobbar sex dagar nästa vecka...har kollar busslistan EN dag av dessa finns det busstur som passa (livet på landet...) å cykel...tja...8km känns väl sådär när kroppen redan spökar. Men nu är det lördag och det är bara att säga tjoohoo!!
Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar även om jag ibland är dålig på att göra detsamma hos dej, det värmer så ska du veta!!
Ha en skön lördag vännen!
Kram kram

Nett sa...

Smaken lät ju inte helt fel, har aldrig testat eller hört talas om dem. Man kunde ju tro att det var aprilskämt, men det är ju fortfarande mars ;) Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Dem skulle jag vilja smaka!! :)

Majken sa...

Ska bli kul att testa :-)

Men jag tror jag håller mig till riktiga jordgubbar :-)

`Ha en fin lördag!
Kram