Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 14 mars 2012

STRAMA TYGLAR

Det var det idag när jag handlade,det blev "bara" det nödvändigaste. Lite bråttom hade jag också eftersom töserna skulle komma. Ja något extra till fikat såklart och sen blodpudding till lunch eftersom dom älskar det med mycket lingonsylt till...*blink*...
Nu sitter en däckad farmor här, man kan väl säga att det går för runt,och nu var ändå sonen med. Annars behöver man nästan dela på sig ibland och vara på två ställen. Ida skvätte ut Peppes vatten skål så hennes tights och sockor blev blöta och oj så ledsen hon blev. Samtidigt välte Amanda ut saftglaset och blev så bekymrad över det. Men jag sa att det gör inget, det torkar vi upp och duken går att tvätta. Idas kläder la jag in i tumlaren så snart var dom torra igen. Frid och fröjd och vi knatade iväg till parken.Medans sonen stannade kvar där så tog jag en runda med Peppe. Kanonfint väder har vi haft idag,inte alls så kyligt som dom sa i morse. Nio plusgrader och solsken inte fy skam.
Men som sagt nu är det tyst i huset igen och Peppe ligger utsträckt på sängen i solen och myser. Han har ju haft fullt upp med att vara med och kanske få nån smakbit av tjejerna.
Nu ska jag fixa till lite mat till gubben och mig. Gulasch soppa får det bli..
Haa de.....♥
               

18 kommentarer :

Veiken sa...

Det ÄR underbart att vara farmor och mormor. men man har inte samma ork som när barnen var små. Det är faktiskt rätt skönt när tystnaden sänker sig, men det dröjer inte länge förrän man börjar längta efter barnbarnen igen :)
Kramar

Majken sa...

Det är väl det som gör barnbarnen till livets godaste efterrätt att man inte har dem hela tiden utan bara kan njuta av dem i lagom doser då & då :-)
Men du gör helt rätt i att odla er vänskap nu. Det har mina föräldrar gjort med mina barn & idag är barnen 20 & 18 & de är de bästa vännerna... Ser andra där farmor/mormor varit mer frånvarande under småbarnstiden & då har män oxå sämre kontakt med dem när barnen blir stora :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Lisbeth sa...

Fast jag gärna vill så tycker jag det både svårt och jobbigt att ha både Livia 6 och Agust 4 samtidigt. Man räcker inte till. Den kvalite som man gärna vill att de ska var får stryka på foten. Tur att man älskar de små trollen annars vet man aldrig. Förstår så väl hur du känner dig
Kram

Roggan sa...

Lite lagom av barnbarnen är kanske bäst. Vi har också haft sol idag men ganska kyligt. Kram

Yvonne sa...

Det är härligt med barnbarnen,men också skönt att ta igen sig när de har gått hem.Jag klappar dejpå andra axeln.Men snart får du väl handlarfnatt igen.. Ha en bra kväll ! Kram!

Marre sa...

Blodpudding gillas här också med mycket lingonsylt och vitkol i, he.
Men jösses så gulliga barnbarn du har, äkta prinsessor. Och livat blir det med smått, men ack så roligt.

Här har vi också haft fint väder idag, fast inte så varmt bara 6 plus. Ha det fint. Kramiz

Yvonne sa...

Nu ska jag natta mej..Sov nu gott! Och en stor kram och pööss!

Fenixmonas sa...

Kyligt var det i alla fall här, så det blev både mössa o vantar...Lite mildare idag men det blåser! kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du somnade kvickt och har sovit gott ! Ha en bra dag! Morgonkram!

biggan sa...

härligt med barnbarnen, det är såååå mysigt, kram biggan

Anonym sa...

Ja du,med två små fartfyllda töser så skulle det kanske behövas en Klonad Mita..
Jag tror oxå Moa blir förtjust i den nya cykeln..Lustigt att så många barn tycker om "Radhusbiff" med lingonsylt..Haé Kram.

Camilla sa...

Barnbarn...livets efterrätt.
Men..tänk på att man får inte äta för mycket, av sötsakerna ;)
Kram!

Malin sa...

Vilka sötnosar dom är! Men jag kan förstå att du var "lite" trött sen på kvällen ;-)
Kram

Rigmor sa...

Hur mår farmor idag då...?? Har krafterna så sakta återvänt?? Jag vet...värst är det nog i skallen, man ska försöka svara på tre saker samtidigt...Men vilken liten gulleplutt i förra inlägget!! Vi har en fantastisk sjukvård och neonatalvård här i landet, den är jag evigt tacksam för. När det verkligen gäller så finns den där, oftast...
Vet inte vad som hände med våren idag. Fast det kanske är mer normal vårtemperatur idag, vi blev väl lite bortskämda där i början på veckan.
Ha en bra torsdag vännen!!
Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Kan tro att ni alla är trötta efter en så härlig o fartfylld dag.
Kram.

ansepanse sa...

lite röj hos farmor är alltid roligt :) och allt blev ju bra ändå med torra kläder
kramar

Sanna sa...

Ja alltid händer det något och olyckor kommer ju sällan ensamna.
Skönt att det bara var lite saft/vatten och som sagt, allt går ju som väl är att torka igen. Stackars Peppe som blev utan vatten hehe *skoja*

Has det bäst!
Kramisar

Wictoria sa...

Hej!
Tack för att du kikade in hos mig - vilken fin blog du har! Fina färger och bra typsnitt :)
jo, jag måste måla så penseln glöder för att få ihop tillräckligt med tavlor så nu får jag ligga i. Ha det gott!