Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 28 mars 2012

DET VAR INTE I GÅR PRECIS..

Nej det känns nästan lite ovant med regn,för regnar gör det och ganska så rejält också. Men det var rätt längesen nu som det regnade, ingen idé att jämra sig..*L*...   ja Peppe tyckte väldigt synd om sig  förut på prommisen,trots regntäcket såklart.
Då får man sitta inne och kura med gott samvete,eller shoppa.Bara att välja. Det blev en sväng till Jysk på eftermiddan, jag hade faktiskt ett ärende dit ut.

Två mattor och en textilduk som är en variant av vaxduk men känns som en duk av vanligt tyg. Perfekt att lägga på bordet i rummet när man är många som äter och det blir spill och kladd kanske,bara att torka av.
När jag var på Maxi tidigare idag blev det två toppar till priset av en, dom är jättesköna.....


Nehej,dags för maten,och vad blir det idag då? Inga märkvärdigheter,grillkorv och mos med tillbehör. Inte dumt alls enligt min mening....
Haa de.....♥
                                          
Ser ni bilderna förresten?
                     

20 kommentarer :

Ama de casa sa...

Jomenvisst ser jag bilderna! Fina fynd :-)

Mmmm... Korv och mos. Har jag tur får jag en parisare imorgon, men dom senaste gångerna har det inte funnits några.

Siita sa...

Ja du, här skiner solen nu. 10.6 i solen nu. Men em regn. Kram

Disa E sa...

Fina saker du köpt :o)
Alltid kul med nytt.
Och mos med korv e ju ba mumma! :od
Kram och en skön kväll till er!

Paulahelenas sa...

Bilderna syns :)
Gott med mos o korv, det äter vi nu o då hos oss! Alla gillar det;)

Här är det mulet nu..börjar bli kväll...

Kram på dej

Sussi sa...

Japp.. Jag ser bilderna på dina fynd :)
Grillkorv är underskattat ibland. För oss blir det en ny sort köttfärssås. Spännande att se hur den smakar..

Kramisar

ansepanse sa...

har det regnat hos dig, det är verkligen ett tag som som det regnat, stackars Peppe, då ska jag också till Jysk och kolla in en sådan duk, det är som du säger bra att ha när det är så lätt att bara torka av
kramar

Diana sa...

Här börjar det blåsa upp så snart försvinner nog det fina vädret här med. Buhu!
Jepp, jag ser bilderna!

Majken sa...

Korv med mos är helt ok :-)

Sådana "tygvaxdukar" har jag oxå... De är kanonbra :-)
Vilka fina grejer du fått tag på.. shopping är alltid kul :-)

Ha en riktigt fin kväll!
Kram

Roggan sa...

Fick fick inte Peppe vara med och fynda, han hade kanske tyckt det varit roligt. Ingen dum mat alls. Kram

Annette sa...

Kul i morse med frissan då fick grannen ett gott skratt.Vad mycket fint du hittade när shoppade idag.Korv med mos är inte dumt det heller.I kväll är det final på mäster kocken det ska jag kolla på.Kram vännen

Mia systeryster sa...

Vad gott=D
Fina saker du köpt!
Här har det precis börjat regna också:(
Kram

Gunilla Dahl sa...

Hej där! Nu är det jag som tittar in igen. Vilka fina saker du köpt på Jysk, speciellt mattorna. Här har det också regnat ordentligt idag. /Största kramen

Yvonne sa...

Hm.... när använder du alla kläder?+ bytar du flera gånger om dan??? Natti på dej vännen! Pööösssen!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag skulle också vilja ha lite regn här hemma. Hundgårdarna behöver spolas av :P

Sv: Ja, visst är det kul att se hur jag en gång tänkt - och skönt och se att man faktiskt kan ändra sig! :P

Fenixmonas sa...

Vilken tur med lite regn så det blev shopping i stället! Jag tycker det är himla gott med korv o mos ibland! Inte alls fel...Kramiz

Anonym sa...

Mors..Japp,nu ser jag bilderna..Jaha du fyndade igen ser jag..Det regnade här i stort sett hela dagen i går..
Hoppas du/vi får en skönare dag i dag.Haé Kramen.

Nett sa...

Det regnade även hos oss igår kväll, idag lyser solen. Men sängen väntar trots att det lockas med en promenad. Kram

Camilla sa...

En till som shoppat.
Bra där!! :)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Snygga toppar, randigt är helrätt :)
Bara det inte regnar för ofta kan det vara riktigt mysigt att få kura ihop inomhus.
Kram.

Marre sa...

Regn är bra, då blommar allt det gröna ut och det snabbare än man hinner blinka. Fina vaxdukar och här har man också bytt till en fruktig sådan, he.
Men oj, vad fröken handlat kläder, nu blev man ju sugen på göra upp en klädlista inför denna sommar, hehe.

Körv är gött, men du vet väll att den förkortar livet på oss, men vad gör inte det, vatten ska ju också vara farligt har man här tidigare hört. Konstigt att vi klarat oss så länge, hehe.

Ha det gött. Kramiz