Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 26 mars 2012

VÅR RUS

På eftermiddan fick jag ett ryck,eller en släng av vårkänslor. Jag for iväg till Plantagen och köpte blommor,Penséer och Påskliljor bla. Dom satte jag i några krukor ute för att piffa upp lite.Det är ju påsk nästa helg och jag kände att nånting måste man väl göra. Lusten och orken får jag leta efter. Kan det vara vårtrötthet kanske?
Nu ska det tydligen bli kallare till helgen med minusgrader på natten, hoppas dom klarar det.
Snart börjar min favoritserie, 30 grader i September, dags att kura upp sig i soffan,
Haa de...♥
                   

12 kommentarer :

veiken sa...

Underbart vackert med påskblommor. Det blir gott med påskmat om en dryg vecka.
Jag brukar sällan påskpynta. För mycket jobb för tre eller fyra dagar. Sen ska det ju bort igen! Kram

Margit sa...

Jag funderar också på att snart köpa penseer...och plantera tillsammans med påskliljor...
Tänk vad våren kommit tidigt!!!
Ljuvligt!!!
Kram!!!!

Carina Sjölund sa...

Visst är det fint att få påsk pynta lite. Lite ris och vippor får det nog bli, men jag har den turen att jag jobbar hela långa påskhelgen :(

Hoppas dina blommor klara några minusgrader :)
Kramen goa vän♥

Anonym sa...

Ja det är roligt att studera fåglarna,,om änderna är så snälla vet jag inte,,för när dom ryker ihop då är det strid på kniven...
Solen kom fram korta stunder på em..Haé Kram.

Yvonne sa...

Du får nog ta blommorna på natten...Nu är det dags att natta sig så natti på dej vännen! Nattakram! Och Pööössen

Anonym sa...

Men jäklar när det kommer fler hanar när det är färre honor då ryker dom ihop så fjädrarna ryker+att dom försöker dränka varandra..Haé Kram.

Josefine sa...

Hej!

Visst är det skönt att våren har kommit äntligen! :)

Jag skulle vilja tipsa dig om mina smycken i silver och läder jag säljer på www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit bland vårens nyheter! :)

Ha en skön vecka!
/Jossan

Siita sa...

God morgon. Har nu sovit en stund, det behövdes. Men varför är kl så mycket, snart dags för jobbet igen. Ellinor köpte krukor med påskliljor på ÖoB igår. 25 kr för två. Kram

Fenixmonas sa...

Jo, nu kommer det ett litet bakslag, men det vet vi ju egentligen om för det brukar det alltid bli...så gubben väntar allt med att byta däck också fast många nu satt på sommardäcken. kramiz

Diana sa...

Jag har inte vågat sätta ut något än, påskliljor och tulpaner får bo här inne så länge! :)

Yvonne sa...

Godmorgon! Bra att du la över blommorna.Ha en bra solig dag! Morgonkram!

Marre sa...

Visst är det kul att få påsk pynta lite och här tänkte man också pynta balkongen med lite fint vårblomster, hi.

Den där latten blev man här bra sugen på:)

Kramiz