Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 20 mars 2012

ROLIGARE KAN MAN HA

Den sjukan kan jag mer än gärna vara utan.Men man överlever trots att man ligger där helt utslagen på toagolvet och bara vill dö. Men nu är jag uppe på benen även om dom är darriga. Peppe blir så bekymrad när matte bara ligger där. Knappt han vill följa med husse ut på prommenader. Men jag har pysslat lite med honom på eftermiddan så nu är han lite gladare.
Jag blev förvånad när jag tittade på termometern och såg att det var nästan 11 plusgrader. Igår var det tydligen svinkallt enligt gubben och blåste ordentligt.
Jag kommer knalla runt lite hos er allt eftersom och kolla in läget...
Ses....♥

Happy Spring

21 kommentarer :

Disa E sa...

Skönt att du mår bättre nu. Fy vale för magsjuka...peppar peppar så har vi klarat oss än så länge.

Hoppas du mår mycket bättre snart-
Kram

Siita sa...

Skönt att du är bättre. Men ingen är avensjuk på dej iaf. Det är väl den sista sjukan man vill ha. Må så gott nu. Kramar

Yvonne sa...

Skönt att du är uppe på de darriga benen..Skype för människor närmre varandra. Jag tror också att Cassandra blir glad åt smyckedamen... Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Din stackare. Hoppas att du mår lite bättre nu?
Kram.

Susanne P sa...

Mämen fy! Din stackare!
"Spyfare" är nog det värsta man kan drabbas av. Man tror att slutet är nära. Men drt är tur att det brukar vända ganska så snabbt.
En massa krya-på-dej-kramar till dej.

Sussi sa...

Men usch så.. Magsjuka är bland det värsta man kan råka ut för enligt mig. Klart Peppe blir orolig när matte inte är som hon brukar. Det märks att Peppe älskar sin matte :)

Skönt att du mår bättre..

Kramisar

Majken sa...

Skönt att du mår bättre :-)

Magsjuka är bland det värsta som finns... tur att det är kortvarigt ;-)

Zingo gillar inte heller när jag är sjuk & inte gör de vanliga sakerna med honom... trots att han får promenader blir han lite gnällig.. & när man sen väl orkar gå poå promenad med honom så går han stolt som en tupp :-) Det är väl det som kallas kärlek tror jag :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Ninja sa...

Den sjukan går tredje varvet på jobbet nu :(

Yvonne ♥ sa...

Nu får du nattakram och en stor PÖÖSS!

Anonym sa...

Skönt att du piggat på dig nu..Ja du länge sen jag såg en liten bagare som mer liknade en mjölnare..Ja den killen fick nog dansen med bröstmjölken..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Gott att du börjar att återhämta dig! Det är hemskt, vidrigt med magsjuka...det slår ut en människa totalt! Kramiz

Paulahelenas sa...

Bra om du börjat återhämta dej!
Jag var lite illamående igår o J sa att hon mådde lite dåligt, men hon for till skolan i alla fall. Ringer om hon blir sämre...
Magsjuka är pyton...vill inte ha!

Sköt om dej!

Kramen

Carina Sjölund sa...

Skönt att du börjat pigga på dig!
Här har vi klarat oss från både magsjuka och förkylning :)
Men det är bäst att jag tar i trä med det samma *ler*
Kramen kära vän♥

jessica sa...

Ja jag märker att många är sjuka nu =/ inte så roligt alls ju. Hoppas du blir bättre. Kram

Ama de casa sa...

Skönt att du är på benen igen, även om dom är lite darriga...
Kram

Marre&Rasmus sa...

Härligt att du mår bättre och gladast blir nog söta Peppe som åter kan gå ut och njut av våren igen :)

Rasmus och matte tackar för den fina komplimangen :)

Bamsekramizar

Marre sa...

med matte igen... Hur kom det på avigvägar, fnittrar här, hm. Nog för att man är ordblind, men så ordblind haha.

:)

Maria sa...

Ja håller med om att magsjuka kan va utan men oftast går de fort över som tur är.
Här är det också ganska bra väder men solen har inte riktigt bestämt sig än
Krya på dig kram

Sanna sa...

Härligt att du kunnat släppa toalocket och bete dig anständigt...*skratt* Ja hundar känner allt på sig när något är galet. MIn ligger gärna som en värmedyna och det har jag som oftast inget emot.

Krya på dig lite till så släpper nog darrningarna i knäna också.
Kramisar från mig!

Annette sa...

Skönt att du börjar bli piggare.Magsjuka är inget vidare att få.Idag är det varmt och skönt ute,vi slutade lite tidigare idag.Så jag har suttit i solen en stund med en kopp kaffe.Krya på dig.kram

Rigmor sa...

Som jag skrev tidigare...det absolut värsta man kan råka ut för. Skönt att du är på benen igen!!
Men vilket underbart väder, +15 hade vi mitt på dagen!! Såg det genom fönstret på jobbet...men hoppas morgondagen bjuder på samma, för då är jag ledig inför en jobbarhelg.
Ha det så gott och var rädd om lilla magen nu!!
Kram kram