Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 5 mars 2012

VITT,VITT,VITT

Tack och lov så var det inte av snö det var vitt utanför fönstret tidigare i morse. Dimmigt värre var det. Jag såg inte ens Svampen. Men nu börjar den så sakta komma fram ur dimman,så det kanske lättar upp så solen visar sig.
Jag tror det blir en tur till skogen innan sjukgympan, har vi tur så kommer det nog en hundkompis också. Peppe var så busig igår när töserna sparkade fotboll och han vill gärna vara med. Men han är ju så stor och tippar lätt omkull dom när han kommer farandes. Bättre han får busa av sig  med en kompis.
Ses till fikat♥



14 kommentarer :

Siita sa...

Hej igen. Dimma var det här med. Jag tar med GPS o Dotter så hittar vi nog till dessa frisörer. Dom var 2 som hade dropp in. Jag berättar sen om dom var bra. Kramar

Marre sa...

Här vaknade man också till vitt och minus 7, tur att det blir lite plusgrader på dagen, hatar o frysa, burr.

Lycka till hos sjukgymnasten och hoppas Måndagen blir fin. Kramiz.

Yvonne sa...

Sol här nu med +4.7..Det var bra för dej och mej att vovven klarade sig. Ha en bra dag vännen. Morgonkram!

Carina Sjölund sa...

Här börjar solen sakta men säker kika fram, kan nog bli rätt okey under dagen :)

Lycka till hos sjukgymnasten idag!
Kramen på dig♥

ansepanse sa...

skönt att dimman lättar, här har vi inte haft någon
klart att Peppe också vill busa och leka, härligt att han kan göra det med vovvekompisar, han kanske kan vara med töserna och spela boll när töserna kommer upp i skolåldern
kramen vännen

Malin sa...

Här har det faktiskt kommit lite vitt från himlen idag, höll på att få dåndimpen!! Ingen mer vinter nu. Men det slutade och jag drog en lättnads suck!
Kram

Camilla sa...

Haha, ja de förstår inte riktigt hur stora de är våra kära RR! Jag har både blivit fälld och fått fläskläpp ett antal ggr! De har så mkt kärlek att ge våra "små kängurur"! <3
Hoppas det gick bra på sjukgymnastiken!
kram

ansepanse sa...

Sv: jo, det är inte precis en ny diskmaskin vi har, den har hängt med i rätt många år
kramar

fina frun sa...

Roligt för Peppe att busa med en kompis :)

Nett sa...

Hoppas att dimman försvann helt och hållet, här har det bara varit stor sol och det är underbart, har nyss varit ute på en promenad. Kram

Anonym sa...

Hej!
Såg att du hade kommenterat den billiga klipp-stället hos Siita.
De har en frisering precis i det där gathörnet.
Jag klippte mig vid Maxi/Eurustop men så var det många före mig där en gång o då testade jag de här och jag får beröm av min dotter för att jag är fin i håret! Men de klipper bara... inget annat.
Läste här att Siita skulle leta sig dig. Spännande att höra hur det gick..

Kram från en "blogglös"..*L*

Mickan, Gravid v. 37 sa...

Jaa, frostigt och vitt ute imorse. Inte undra på att jag tyckte det var så kyligt ute på vår promenad igår kväll, det höll väl på att frysa på...

Ja, man får ju göra det. :)
Kramar

biggan sa...

roligt att få vara barnvakt, trist med dimma, det har vi ofta vår och höst, när temperaturerna inte stämmer med havet, trist. ha en fin tisdag kram biggan

MICKAN sa...

Vilken härlig klätterhund :D

Molly kan gå upp för stegar, det är ganska roligt att se vad en hund faktiskt kan göra ibland :D