Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 7 maj 2012

ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS

I eftermiddag ska jag till frissan och permanenta mig.Varje gång jag beställt tid så har det kommit annat i vägen så jag fått säga återbud. Men äntligen ska jag väl komma i väg....
Soligt och fint är det,en aning kyligt på morgonen och i skuggan är det inte skönt.Så det är solen som gäller,där är det skönt.
Skogen blev det förut,och Peppe och Lukas träffades och blev superglada,jisses vilket rejsande det blev. Det var bäst att söka skydd vid ett stadigt träd för att inte fara omkull av vinddraget när dom kom farandes,hehe...
Nu ska jag sätta mig en stund i solen innan det är dags att ge sig i väg,
Haa de..♥


15 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Så skönt att komma iväg till frissan. Ha en fin dag.
Kram.

ansepanse sa...

vad härligt när vovvarna får springa av sig riktigt ordentligt :)
nu blir du sommarfin i håret :)
kramar vännen

Yvonne sa...

Då hade du fått dra honom på en stor släpkärra eller i en rullebör(skottkärra) Ha en bra dag!Bildbevis på hur håret blev! Kram!

Paulahelenas sa...

Vad skönt att komma sej till frissan!
Hoppas att ni har lika fint väder som vi !

Kramen om

Semester & Mat sa...

Härligt med klipptid.
Jag är ju nästan som så att jag hellre bokar just när jag vill klippa mig, eller vill vara nyklippt kanske jag jag skriva och då är det svårt vissa gånger att få tid...

Ha en fortsatt fin dag!

Carina Sjölund sa...

Härligt att få fara och fixa till håret!
Efterbild sedan tack :)
Kramen vännen♥

Vicke sa...

då kanske du sitter hos frissan nu, ha en fin kväll

Siita sa...

Hejsan. Nu har det mulnat på här iaf. Ingen sol alls just nu. Hoppas du blir nöjd med håret. Kram

Aurora sa...

Härligt att bli ompysslad. kram

Lisbeth sa...

Nu hoppas jag vi får se resultatet. Tänk att fast man när man beställer tid tycker att man har tid så innehåller livet så många små överraskningar så dessa saker ofta får stryka på foten Hoppas det blev ett skönt besök.
Ha det gott
Kram

Veiken sa...

Strunta i att permanenta dig - det blir så lockigt då och det är dyrt!
Kram från krulliga Veiken!

Majken sa...

Viist blir man glad när man ser hur lyckliga hundarna är när de får busa av sig med en kompis :-)

Blev du fin i håret? Bild kanske vi får se?

Ha en fin kväll!
Kram

Annette sa...

Du har varit till frissan idag,hoppas att det blir en bild sedan.Vi hade is på rutorna i morse fy säger jag bara.Vilken söt bild på din goding.Kramen på dig

Susanne P sa...

Vad roligt att träffa en kompis och få rusa av sig lite.
Före och efterbilder på dej kommer väl? ;)
Kram

Sussi sa...

Jag skulle också behöva klippa mig! Men man kommer liksom aldrig iväg. Vi får väl se bild på frissan? :)

Kramisar