Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 18 maj 2012

PÅ BANAN IGEN

Men en rätt slak banan,hehe...skämt åtsido,det är alltid underbart roligt när töserna är här,men nog blir man helt slut efteråt. Nu har vi röjt undan gubben och jag och sitter här och sippar på ett glas vitt.Ja gubben får sippa sen när han varit iväg och köpt pizza.För ikväll ska jag bara vara lat.
Men jag måste bara säga att det är nu med barnbarnen man kan uppskatta att ligga tillsammans i sängen på morgonen vid sextiden och prata om allt och inget.Mycket intressant som kommer ur små barn och man får lite annan syn på mycket..*L*...
Snart blir det Let`s dance och en bloggrunda,vi får väl se hur länge jag håller mig vaken..
Haa de...♥

Maskrosorna plockade barnen på väg hem från Svampen där vi var och åt glass på eftermiddagen..

13 kommentarer :

Lisbeth sa...

I morgon är det min tur att ta hand om min gogryn. Är ju jättemysigt men det känner på. Du är väl värd ditt glas vin
Njut av kvällen
Kram

Yvonne sa...

Söta töser!Ja man får gilla läget att man har blivit gamal och glömsk! Nu ska den gamla gå och lägga sig Nattikram och Pööss!

fina frun sa...

vilka söta tjejer :)
Lets Dance blev det även här!

Disa E sa...

Full rulle hos dig ser jag :o)
Ja...dessa maskrosor...vad gör man när man får dom av små barn??? Jag kastar dom ;o))
Ha en finfin Lördag
kraaaaaaaaaaam

Fenixmonas sa...

Visst är de både fina o roliga de små, men trött blir man det ska inte förnekas. Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja jag tycker verkligen om Cypern,(har aldrig varit i Grekland).
Klart att åldern tar ut sin rätt,inte lätt att hänga med i alla svängar när knattarna kör igång,,men en får göra så gott en kan,,du har ju världens sötaste barnbarn..Haé Kram.

Vicke sa...

fin bild på barnen. Ha en fin dag nu, solen skiner hos mig

Ove "Gasfoot" sa...

God lördags förmiddag!

Från barnamunnen kan den verkliga sanningen komma fram många gånger. Undrar vad som kom fram klockan 06:00 i sängen? Härliga bilder på töserna.
Nu har jag också fått vår här uppe, men även vårfloden sätter sina spår. Hoppas vädret håller i sig!
Önskar dig, ”gubben” och Peppevovven en underbar helg. Smack i vårsolen!

Villa Frejas bokblogg sa...

Kan tro att ni blir helt slut efter en dag med de där söta små liven :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Mysigt att få umgås om barnbarnen :)
Men att man blir trött efteråt, är nog inte så konstigt. Dessa små har så otroligt mycket spring i benen :)
Kramen goa vännen♥

Gilla sa...

Så vackra barnbarn du har. Det syns att det riktigt sprudlar om dem.

Sv: I dag lyckades jag komma in på IE igen, sen jag stängt av datorn helt och hållet. Men det är fortfarande långsamt. Som väl är så har jag ju både Google Crome och Firefox också, om det skulle hända mer.

Jag är rätt mallig nu, att jag kom på hur man skulle göra, när man ska föra över bilderna till den externa.

Jag/Vi brukar inte teckna försäkringar, men det gjorde jag den här gången. Så det var nog som det skulle vara. Det blev ju vettigt i alla fall.

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Vi hade kul igår! Jag ska försöka hinna till tåget annars får du vänta... Kram!

RackarTuss sa...

Och nu är det lördag!
Kram goa du!