Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 28 maj 2012

EN ROCKRING

Kanske man skulle skaffa sig en rockring, dels är det roligt och man bränner energi. Som grädde på moset får man en smalare midja och plattare mage.
Det finns tydligen en modell som är lite tyngre än den smala av plast som man hade som barn.
Barnbarnen har ju varsin,och farmor har allt testat och det är som med cykling.Har man en gång lärt sig så sitter kunskapen kvar..host....underhållning bjuder man på i alla fall..*L*..
    bild från nätet,

Man skulle nog ha behövt rocka loss på eftermiddagen för att behålla värmen. Temperaturen sjönk från 18 grader på förmiddagen till bara 11 grader på eftermiddagen och kalla vindar. Sen kom regnet också. Jag som hade tänkt plantera dom sista blommorna. Nåja, det kommer väl fler dagar...
Inatt kan man väl gosa in sig i täcket i alla fall..*L*..
Haa de...♥

Peppe käkar oxben..

                             

9 kommentarer :

Yvonne sa...

Jag trodde du menade städning når du skrev genom drag.Förlåt att jag läste så slarvigt.Jag får skylla på att det har varit en dag med många intryck + värmen :-). Nu ska jag iaf natta mej Så stor nattakram och PÖÖSS!

Annette sa...

Ja det kanske vore nått att rocka loss med.Här har vi inte fått nått regn ännu,men det är svalt ute nu.Han kör samma stil som Tess ser jag.Kramen på dig

Anonym sa...

God kväll,,ja rocka på du ,,alltid jobbar du bort någon liten rynka någonstans..
Ja jag tror aldrig jag sett mer blomprakt tidigare helt sagolikt..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Ja du jag var duktig på rockring som barn, men har provat barnbarnens o det går inte alls. Idag gäller kalsonger nästan, bara +4.5 grader nu. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Kanske man skulle börja med... rockring är ju kul.
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag sov ända till halv åtta.Det känns att jag gick mycket igår.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Å se...idag vaknar vi opp till strålande sol igen!! Kanske inte lika varmt, men det är behagligt i alla fall. Så det var du som hängde ut tvätten...undrade just varför det började småstänka på eftermiddagen igår...***skrattar***??!!
Nu blir det ett ryck innan jobbet på eftermiddagen, men först en kopp kaffe till...
Kram kram vännen!!

Camilla sa...

Ojojoj...skulle man klara av att rocka ring idag?
Som liten var man ju proffs på det där :)
Jojo..kalla vindar. Och hårde vindar. Här blåser det massor idag :(
Kram!

Rigmor sa...

Å där var jag väl lite för snabb...skulle ju säga/skriva att rockring kanske vore något...om den inte fastnar i några andra ringar på midjan förstås!! Modell XL kanske finns...??
Kram kram