Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 3 maj 2012

TAGEN PÅ SÄNGEN AV SOTAREN

Jag visste att sotaren skulle komma i dag på morgonen mellan 8-10. Men det är ju lugnt med den tiden jag är ju uppe då och har ätit frukost och fått kaffet så man vaknar till.
Pyttsan, straxt före sju när jag precis klivit ur sängen och slafsade runt i mitt urblekta linne så får jag se sotaren utanför fönstret på väg uppför trappen. Jisses vad gör man? Jag hann slita åt mig ett par mjukisbyxor och dra på. Sen var det bara att släppa in honom. Han bad visserligen om ursäkt att han var så tidig men det var två återbud innan oss därför chansade han att det var ok. Jo,jo, visst, inte för att man kände sig up to date precis och han skulle vara i köket och göra rent upp i immkanalen också. Men kaffet satte jag på medans han bökade uppe i kanalen och ner med fläktslangen. Han var pratsam och tackade inte nej till en mugg kaffe,haha...ja det är inte var dag man har en sotare till frukost. Jag kan tillägga att han  var  en riktig snygging också, ..*blink*..
Peppe låg under köksbordet och höll kollen.....det känns alltid tryggt.
Nu ska vi ta våran runda, och solen skiner från en klarblå himmel men det är lite svalare i vinden. Jag tror vi åker ner till Rynningeviken, det är så trivsamt att gå där och alltid träffar man nån hundbekant..
Ses...♥
                                             bild lånad på nätet,

                                     

17 kommentarer :

Yvonne sa...

Ha ha Sotaren tog dej på sängen ja ja det var så många barn blev till förr.. Dom blev väldigt glada för fotot!Har inte hittat orken och energin ännu. Ha en bra dag! Kram!

Malin sa...

Fy, sånt där är INTE roligt, man strosar omkring i godan ro, nyvaken och INTE i ordning och så kommer folk FÖR TIDIGT! Inget hyfs ;-). Tur för honom att han var snygg!
Kram

Carina Sjölund sa...

Inte var dag man blir tagen på sängen av en sotare *L*

Inget vidare väder här idag, förvisso skiner solen så gott den kan, men blåsigt och kallt är det :(
Så mössa på på promenaden idag :)
Kramen rara du♥

Ama de casa sa...

Trevligt med frukostsällskap :-)

Sanna sa...

Hm, jaha vad trevliga besök du har då och på morgonen....VAAAA???? haha
Jo man har välk varit med om detsamma och vet precis vad du menar och man står precis stilla när det ringt på dörren och vet som oftast inte åt vilket håll man ska ta. Öppna dörren naken eller springa tillbaka till sovrummet och klä sig. Det där kan bli problematiskt när man är yrvaken...hehe.

Kramisar och hoppas du ficj en härlih promis i vårsolen.

Gilla sa...

Jag råkade ut för nåt liknande när vi var på en kryssning för några år sen. Vi hade en "butler" som skulle sköta om oss och vår hytt.

På eftermiddagen efter en dusch, står jag spritt språngande näck, så knackar det på dörren och eftersom jag inte svarade kliver han in precis som jag fick en riktigt kort morgonrock på mej.

Han gjorde lite vad han skulle och så gick han. Efter ett tag knackade det på dörren igen, men då blev jag nästan arg, för jag hann precis ta på mej rocken igen. Sen hängde jag ut STÖR EJ-skylten så fort vi var i hytten. Det borde jag ju har förstått från början förstås.

Sv: Nog är det underbart men kort med blomningen på våren. Man hinner nästan inte med förrän det är över och sommaren är här.

Vi brukar åka runt i omgivningarna och se oss omkring, för vi är ju pensionärer och har all tid på oss.

Den räkmackan gick alltså inte av för hackor. Så vi var mätta så att magen stod i fyra hörn och en snibb.

Ha det så gott!

Kram/Gilla

Sanna sa...

http://sancha.bloggplatsen.se/2012/05/03/7851175-mandel-design-ab/

Kolla deras kläder. Tror du skulle hitta en massa godingar (tuffa, sköna och praktiska)!
/kram

Anonym sa...

Ja du ser,det gäller att vara förberedd tidigt på morgonen,,men du fick ju sällskap till fikat i alla fall..Här är det en mulen dag så jag åkte till grannstaden och hälsade på en kamrat som jag känt sedab 1990,,där blev det lunch,,nu sitter jag på rummet och redigerar bilder..Haé Kram.

Majken sa...

Det gäller att vara redo tidigt ;-)

Snällt att du bjöd på kaffe :-)
Vi har oxå kanonväder idag, hoppas er promenad blev härlig!
Kram

Rigmor sa...

Jösses...den rubriken gjorde mej först riktigt nervös...visste inte ens om jag skulle våga läsa vidare...men samtidigt är jag ju rätt nyfiken så...Trevligt sällskap fick du i alla fall till morgonkaffet!! Är jag hemma så brukar han allt få en skvätt här också, så är det så i alla stugor, som hos dej och mej, då får man hoppas han har plåtmage!!
Vädret var riktigt skönt när jag kom hem, har tagit första rundan med gräsklipparen.
Kram kram

Veiken sa...

Roligt värre i Örebro på morgnarna....Snyggingar i ottan det är nog nyttigt! :) KRam

Roggan sa...

Nej att ha en sotare på frukost har jag aldrig hört innan. Kram

Nett sa...

Känner igen det där, har hänt mig med då jag bodde i hus. Idag slipper jag sådana besök :) Kram

Susanne P sa...

Hahaha! Det var ju ett riktigt fredagsfräckisinlägg! (om man nu läser lite snuskigt...) ;)
inte var dag man får sånt celebert besök till frukost.
Kram

Marre&Rasmus sa...

Ingen dålig start på dagen med en snygg sotare, hehe. Jag kan tänka mig att det känns tryggt med stora Peppe :D

Nu ska här suzzas efter en lååånnnggg daaaaggg. Kramiz

Siita sa...

Hejsan. Tur du hann få på byxor. Du kunde ju ha öppnat i linnet, då hade han svimmat. Haha jag skojar. Kram

Annette sa...

Vilken start på dagen en sotare också,har också planterat lite men bar penseerna.Och så klart alla mina pelargoner,som jag har sparat under vintern.Ingen hade dött för mig det var lite roligt.Det verkar inte bli så dåligt väder i helgen.Det gillar jag som är lång ledig nu.Kram vännen