Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 7 maj 2012

ATT BADA I TRÄ

Skulle det kunna vara nånting, att fylla ett badkar som är snidat i lenaste trä med vatten och sjunka ned i...






 Ja varför inte,originellt är det i vilket fall,och kostar nog en redig slant.  Kostar gör det också att permanenta sig. Men jag gör det bara en eller högst två gånger om året. Nån före bild blir det inte den kunde ni se inne hos Sita från förra veckan när vi fikade..*L*.. men en efterbild bjussar jag på,man är väl bloggare....

       Framsida och...

            den finaste sidan,baksidan,haha......
Nu ska jag ta mig min mugg med kvällste och kolla om det är nåt på tv, jag vet att det är ishockey. Sverige-Danmark. Kanske jag skulle kika lite på det,sonen Peter är där och hejar fram Sverige..en granne till honom hade fixat biljetter.
Peppe ligger här och snarkar så soffan vibrerar, trött är han efter en riktig långprommis förut och sen aktivering. Han nosade verkligen igenom mitt hår när jag kom hem från frissan,sen fnös han och gick därifrån.Undrar om han inte gillade lukten eller frisyren..*L*....
Haa de....♥

                           
                           

12 kommentarer :

Yvonne sa...

WOW!! Vilken tjusig tjej! Det blev kanonfint! Nu får du stå upp och sova.Nattikram och Pööss!

Majken sa...

Det blev ju görsnyggt!!
Du är en stilig kvinna :-)

Tänk om man haft ett sånt badkar.. näe..dyrt är det & jag duschar ju hellre än badar så... skippar den drömmen... ;-)

Ha en godnatt!
Kram

Gilla sa...

Himmel så snygg du är! Frisyren också. Jag permanentar mej inte och klipper mej inte hos frissan utan gör det själv. När jag behöver färga håret, så har jag maken till hands. Det klarar han finfint.

Sv. Visst blir det många konfirmationer överallt så här års.

Där ser man att Ringstorp finns mer än på ett ställe. Nog var väl månen vacker. Den låg ju närmast jorden just då, så den såg extra stor ut.

Kram/Gilla

Maria sa...

Så snyggt det blev, jätte fin.
Ha en fin dag/kramizar

Fenixmonas sa...

Å´så snyggt det blev! Jag var hos frisören före konfirmationen så nu är mitt hår också kort o lättskött som du såg. Kramiz

Annette sa...

God morgon!Vad snyggt det blev men det blir det ju alltid.Snyggt badkar det är nog inte billigt.Ha en skön dag.Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har fått sova inat ;-) Morgonkram!

Anonym sa...

Tjosan! Jag har bytt bloggadress då det tydligen finns en lekskola med samma namn "skogsduvan! den nya är

Http://yngareviken.blogspot.se

Rigmor sa...

Urtjusigt!! Här är det också hög tid för frissan, men hon hade inte tid än på ett par veckor...
Jodå, nu är altanen/verandan städad, några fler pellisar har fått flytta ut och jag är ganska nöjd med gårdagens arbete. Förutom att bilj-veln la av, eller jag vågade inte köra med den längre. Ett hjullager...så nu står den upphissad i trädgården och jag får ta husbilen till jobbet ikväll...hur kul känns det?? ska skoja med kollegorna och säga att jag jobbar så mycket så det är lika bra att jag flyttar dit...
Ha en bra dag, här blir det väl lite omplantering av några stackars frön som jag petade ned tidigare i vår...
Kram kram

Marre sa...

WOW säger man här också, jättesnyggt och du passar så bra idet. Här har man ju också klippt sig kort, men att få det att ligga som man vill, verkar och vara en omöjlighet, hm Så nu saknar man tofsen kan jag säga, hm.

Kramiz

Camilla sa...

Guuu vad snyggt det blev! men att du är en snygging visste jag ju redan! ;)
kram på dig

Ama de casa sa...

Vad snyggt det blev! :-)