Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 4 maj 2012

ATT STOPPA MOBILEN I BEHÅN

Det kan inte vara speciellt bekvämt,men tydligen så blir det fler och fler som gör det. Till och med så finns det små fickor att sätta fast på behån där man kan lägga både mobil och kreditkort. Men jag undrar bara hur det skulle se ut på affären när man står där och gräver efter kreditkortet i behån,hehe....
Idag har vi faktiskt fått några droppar regn på eftermiddagen, så nu doftar det ännu mer vår ute. Men på förmiddagen var det kyliga vindar minst sagt,jag kunde gott ha haft på mig fingervantarna.Men Peppe och kompisen Lukas frös inte så som dom rejsade runt....
På eftermiddagen blev det en snabbis till Maxi. Jag skulle ha lite saker till Tacopajen som vi ska äta i kväll.


Det där var inte saker som ska vara i pajen, men lite nödvändiga.....
Ikväll är det inget Let`s Dance, vad ska man då roa sig med.?..nåja det finns annat. Jag ska rota i mina dvd filmer,det finns en del där som jag inte hunnit se än. Sen kan man ju göra som gubben,zappa mellan olika filmkanaler. Nån ishockey blir det i alla fall inte för mig.
Haa de...♥.


17 kommentarer :

Siita sa...

Nej ingen hockeye här heller, vad nu skiner solen. Hoppas allt blir bra till Kristiflygare då drar vi till Skåne. Kram

Veiken sa...

Denna flickan kommer inte att lägga en massa saker i behån.... det finns annat att stoppa där;)
Jag ser många muslimska kvinnor som stoppar den under huvudduken vid tinningen och där verkar den sitta som berget!
Ha en fin fredagskväll!
Kram

Gilla sa...

De där sakerna som inte skulle ligga i pajen, har jag inte använt på evigheter, men färgen på nagellacket var jättefin. Det kan jag tänka på när man ska vara vacker.

Sv: Jag har inte märkt nåt ont på Baloo idag, så det var nog inte nåt farligt. Jag berättade för Matte också, så hon har ju kollat honom med.

Vi har faktiskt haft det riktigt skönt ute, trots att solen inte har varit framme. Det regnade ett tag och nu ska jag snart gå ut med gossen. Då får jag ju känna av hur vädret är så här framåt kvällningen.

Ha det så gott.

Kram/Gilla

Mia systeryster sa...

VA? finns det såna bh:ar?? Haha, inget för mig tack;)
Här blir det inte hockey heller. Jag passar på att blogga för första gången på en vecka;)
Kram

Sussi sa...

Haha skön stajl :)

Klart man måste ha lite "nödvändigheter" med sig hem ;)
Vi hade riktigt skitväder här vi med. Och inte skulle det bli bättre i helgen heller. Lite trist efter så många dagar värme och sol. Nu vill jag att den riktiga värmen ska komma..

Kramisar

Yvonne sa...

Ingen hockey för mej.Ska knoppa in nu ,så jag ger dej stor nattakram och pööss!

Viktkamp sa...

jag stoppar och mobilen i bhn =D
Åh mitt favoritmärke på nagellack =)
Kramar

Margit sa...

hahaha..blir så full i skratt..när jag ser din överskrift..Har snart en vecka..gått med mobilen i BHn..har haft brallor/mys..utan fickor. Mi mobil är så liten..och då stoppar jag in den där...Åraktiskt...för jag brukar ALLTID ha den på sej..och nu har jag haft byxorna UTAN fickor..men jag trodde inte...visste inte..att det är flera som gör så...Det trösar mej..att jag ITE är ensam...
Kram och önskar dej Mita en trevlig helg!!!!

Ove "Gasfoot" sa...

God lördagsmorgon!

Oj då! Mobilen i behån, röda naglar och ”lite lukta gott” bakom örat verkar vara en bra kombination, men vid betalning så kan det uppstå en rolig komplikation.
Hur luktar det när det luktar vår? Hos mig luktar det snö eftersom snön vräker ner just nu på lördagsmorgonen.
Jaså, det blir ingen hockey för dig och dina vänner läser jag.
Kan man vara klistrad framför ”burken” under VM så är det jag. Fattas bara!
Som vanligt önskar jag er alla i familjen en bra helg med gemenskap och mys.

Smack i snöblasket vid kanten av Polcirkeln!

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack för kram och pöööss Har sovit gott.Ha en bra dag! Morgonkram!

Malin sa...

Undra hur sunt det är för brösten, mobilerna utstrålar ju inte bra saker ju... Nä, där kommer jag inte att ha min och ingen hockey här heller!
Kram

Camilla sa...

Hockey...vad är det? ;)
Hahaha...har folk inte hört talas om handväskor ;)
Kram!

Maria sa...

Hoppas du hittade någon bra film å roa dig med.
Ha en go helg/kramen

syren sa...

Inte skulle jag stoppa något i bh i alla fall. Ingen tv igår var för trött för om jag gjort det hade jag somnat. Härlig bild av peppe. kram

Nett sa...

Den där parfymen ser intressant ut, är den köpt på Maxi ? Tack för att det hejas på mig, jag skall göra mitt allra bästa att nå ut till fler rökare med att sluta och att inspirera. Kram

Sussi sa...

Jag, min klant hade råkat klicka ur att det gick att kommentera. Nu funkar det i alla fall :)

Kramisar

Camilla sa...

Samma här...Ingen hockey!