Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 22 maj 2012

SEN IGEN....

Herregud man sover ju som klubbad,det måste vara solen och värmen som suger.Man är inte van med det än..*L*...
Solen strålar och värmen stiger stadigt uppåt, nu är det  17 grader i skuggan. Vi ska bege oss ut på en längre prommis nu på morgonen medans det är lagomt skönt att gå för Peppe. Sen ska jag väl fortsätta i trädgården.Det är inte bara blommor som gäller utan ogräset frodas nu i värmen också.
Ha det gott...♥

11 kommentarer :

Vicke sa...

ha en fin dag nu, det regnar just nu hos mig

Nett sa...

Har sovit som klubbad med, fast det är av arbete hela helgen. Sol och värme och det är helt underbart idag. Kram

Rigmor sa...

Go´förmiddag vännen!! Jo men nu är det gott att leva...om inte den förbannade förkylningen tagit ny fart!! Så nu är det otänkbart att vara i solen, jag blir alldeles svettig bara jag tänker på det...men njuter, det gör jag ändå!!
Underbar bild på din goding, men jag ser nog vad som lockar också...***skrattar***!! Pippi hade sockerdricksträdet och Peppe, han har godis i staketet!!
Ha en fortsatt underbar dag, och njuuut när du ligger där i trädgården och rensar ogräs!!
Kram kram

Ama de casa sa...

DUMMA ogräs!

Ibland sover man mer än annars. Jag tror kroppen reglerar det av sig själv :-)

Carina Sjölund sa...

Men visst är det skönt med sovmorgon i bland oxå :)
Men lite ding ding i huvet kan man bli, om det blir för länge :)

Tidigare i morse lyste solen riktigt mycket, men nu vete katten om den försöker gömma sig??? men varmt är det ändå :)

Hoppas ni har en skön promenad du och vovs!
Kramen♥

Disa E sa...

Assååå,, jag blir gaaaaaalen på Peppe...guuuuud vad jag vill pussa på honom IRL så sööööööt!

Hoppas du får en fin dag med prommisar och allt i finvädret!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Yvonne sa...

Det var nästan så att man fick en pööss av Peppe!Det var ett fint kap jag gjorde på blocket.Så snäll du är som berömmer mej. Känner med handen på bröstet joooo hjärtat är där... på plats :-)Ha en bra solig dag! Kramen!

Yvonne sa...

Han har större pussnos än mina små pussgurkor... Kram!

Veiken sa...

Här har vi tagit det lite lugnt idag. Vi hämtade minsta barnbarnet och hans mamma på flygplatsen i morse och lillkillen följde med oss hem. Dom kom från Dubai där det var 41 grader i skuggan så mamman tyckte det var lite svalt här! Kram

Siita sa...

Härligt med sommarvärmen. Bara synd att man måste jobba. Oj vad vårt körsbärsträd blommar, hoppas det ger mycket sen. Kram

Majken sa...

vilket sött kort... han ser helt ljuvlig ut :-)

Hoppas du har haft en bra dag i trädgården :-)
Kram