Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 15 maj 2012

VILKEN TUR VI HAR VÄDRET

Om samtalsämnena sinar så har vi ju alltid vädret att prata om. Just nu är det vädret som står högt i kurs i alla fall vad det gäller att vara dåligt.Kallt och regnigt.
Idag önskar jag mig en regnfri dag utan blåst. För jag gillar verkligen inte när det blåser,och speciellt inte när det är så här kalla vindar.
En tur till Rynningeviken har jag tänkt mig, och antagligen träffar vi nog på nån hundkompis där. Himlen ser lite ljusare ut bakom Svampen så det ser ju lite lovande ut....
Ses...♥

myspace comments

20 kommentarer :

Aurora sa...

Här tittar solen just fram. jag tror det var Skåningen som skickat upp henne. Kram

Paulahelenas sa...

Idag ser ju vädret bättre ut än igår! Med lite solglimtar emellanåt:)

Ha en härlig dag!

Kram,kram

Malin sa...

Det är ju tyvärr så, att vi påverkas enormt av denna kalla, sena våren... Fast idag har vi bättre väder :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Kom och hälsa på mig vännen, så ska du få srålande sol och värme :)

Sätter på kaffe hurran på en gång *L*
Kramen goa du♥

ansepanse sa...

här är det uppehåll just nu, så hoppas, hoppas att det fortsätter så hela dagen
kramar vännen

Ama de casa sa...

Här skiner solen och vi tänkte åka till "långstranden" i Guardamar och ta en prommis där :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, vädret är en ständig källa till samtalsämne! :)

Majken sa...

vI har bättre väder idag, dock ej strålande sol men UPPEHÅLL ja iaf än så länge.. Det är en ljusgrå himmel... Men ganska behaglig temperatur :-)
Hoppas du & Peppe fick en skön promenad :-)

Ha en fin dag!
Kram

Lisbeth sa...

Det sägs att är det något vi i Sverige är världsbäst på så är det att prata om vädret. Det kanske stämmer.
Sköt om dig
Kram

Anonym sa...

Hejsan,,du jag tror att någon i Uppsalatrakten har hittat en Molnöppnare,,för nu är solen här,,hoppas den räcker även till dig..Kramen.

Sanna sa...

Skitväder är det hos mig och man blir snart lite sur....bara lite...hehe

Kramisar!

Yvonne sa...

Jag behöver inte plocka ner sten i min väska ,den är tung ändå av en massa bra att ha med sig saker.Så bra att säcken kom fram!. Kram!

Anonym sa...

Hej du,,jo visst har omfånget ökat en aning,,men ändå bara 1,8 kg..
Här har hela em varit varm och solig,,men nu hopar sig ett gäng väldigt mörka moln,,så kanske dom börjar läcka snart..Hqé Kram.

Siita sa...

Här har varit en fin dag idag, bara fått en regnskur. Kram

Vicke sa...

jag har haft en dag med strålande sol och varmt, vi var på skansen med barnen och bara njöt, ha en fin kväll nu

Rigmor sa...

Lagom som vi klev ur bilen vid Wadköping så öppnade sej himlen...så det blev en stund på cafét, men ingen var väl direkt ledsen för det...sen hann vi med vår fotorunda innan nästa skvätt kom,då tog vi en sväng till husbilsfirmor och avslutade med Max...så nu återlämnade jag en mätt och glad ung dam!! Så visst är vädret det som bestämmer lite hur dagen blir.
Ha en bra kväll vännen!!
Kram kram

Veiken sa...

Det är helt OK att snacka väder - så länge vi inte släpper väder på offentlig plats! hahaha! Kram

RackarTuss sa...

Hu ja - jag är sur på "höststormarna" :(

Mia systeryster sa...

Vi svenskar är otroligt duktiga på att alltid snacka väder. Det styr våra liv, tror jag;))
Vi hade sol och varmt idag, helt underbart! Men i morgon har jag hört att det ska regna igen, vi får väl se!
Kram

Sussi sa...

Trist att ni fick regn idag. Vi fick sol för en gång skull. Typiskat att man ska jobba då..

Kramisar