Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 26 maj 2012

ÅRET PELARGON

Årets Pelargon heter First Yellow och är varken röd eller rosa utan som det framgår av namnet gräddigt gul.
Den är buskig och har mjuka njurformade blad som doftar gott när man rör vid dom.
En sån skulle jag gärna vilja ha så det får nog bli en tur till Plantagen nästa vecka och kika..
                   bild lånad på nätet

Efter åskovädret i går kväll så har luften blivit lite svalare och det är en annan vind. Men det känns väldigt behagligt.
Vi gick en runda vid Rynningeviken på förmiddagen och efter det har det inte blivit mycket gjort. Ja gubben stack i väg på fotboll och jag har suttit ute och läst. Jag har precis börjat på en ny bok av Nora Roberts.

Jagad av lögnen

Det är ju Pingstafton, fast det är lätt att glömma den här helgen nu när annandagen är borttagen. Jag tycker det hade varit bättre och ha den kvar i stället för att få sjätte Juni som helgdag. Vi firar ju inte den nåt speciellt i alla fall. Så,nu har gnällt lite över det..*L*..
Hörrni,fortsätt och ha det fint i hänryckningens tid. Det tänker jag ha...♥









21 kommentarer :

Vicke sa...

Ha en fortsatt trevlig helg nu

Yvonne sa...

En sån pelagon skulle jag också vilja ha.Det har kommit en liten regnskur,men det är kvavt som om det skulle bli åska.. Kram!

Ama de casa sa...

Den var verkligen fin den där gräddgula lavendeln :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Pingsten har jag ingen koll på, men att vi hejar på Loreen i kväll - det har jag koll på :)
Vi har haft en härlig dag i trädgården och nu ska vi hem till några vänner och heja fram Loreen till vinst har vi tänkt oss.
Ha en fortsatt fin dag. Kram.

Sanna sa...

Ser att du har samma smak i både bokläsandet och blomprakter.
Blir det melodifestival hos dig också?


Kramisar!

Diana sa...

Söt blomma! Ikväll är det tv-marathon! :)

Siita sa...

Har varit varmt här idag med. Den pelargonen var väldigt fin. Kramar

camilla sa...

Den pelargonen var läcker! Fortsatt trevlig helg! Gissar att du hejar på Loreen ikväll? Det gör iallafall jag! :)

Kramis

Anonym sa...

Håller med, hade varit bättre med annandag pingst : ) Vi har stängt ner hemsidan så det blir inga mer uppdateringar : ( Kinga blev dock påhoppad och biten av en kamphund för en vecka sen, men repar sig bra. Blev dränage och ett antal stygn som ska tas bort nästa vecka. Han har i alla fall inte blivit hundrädd som tur är. Vi var på vildmarksmässan idag och det kryllade av hundar och uppstoppade vildsvin så han är helt slut idag. Kram
Karin och Kinga

Lisbeth sa...

Jag tycker jättemycket om blommor men är inte vän med Pelargoner. Sambon är galen i dem och brukar plantera egna i en jättestor urna. Ok om han gör det själv. Här i stan har vi vägglöss i en del studentlägenheter. I början så bodde det folk från andar länder där sen har man haft svårt att få bort dem. Jag är som dig dessa löss huvudlöss och smuts i stort mängd får det att klia på mig.
Ha ett fint avslut på kvällen
Kram

Nett sa...

Förstår att du gärna vill ha en sådan gräddig blomma :) har bänkat mig i soffan och ser det resten av svenska folket ser nu.. Melodifestivalen. Kram

Yvonne sa...

Ok vi hejar på.Men vet inte om jag orkar heja till slutet. Så... jag säger natti på dej och sov så gott!! Pööss!

Viktkamp sa...

jag klarar inte av pelargoner, svårt för dem =) Men jag gillar nora roberts =) Fantastisk författare! Kram

Vicke sa...

Ha en fin dag nu, solen ser ut att vara på bra humör idag med

Camilla sa...

Vilken vacker blomma. Ja..du får ta och leta rätt på en sådan och köpa den. Äh...köp minst två :)
Jag vill ha tillbaka annandagen. Helst i år. För i år går jag ju miste om storhelgs ersättningen för den dagen.Ska ju jobba 7-16.
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag var vaken med ett öga till slutet på tävlingen.. Ha en bra söndag! Morgonkram!

Ama de casa sa...

VI VANN! VI VANN!! VI VANN!!! Weehooo!
:-)

fina frun sa...

Vilken vacker blomma!
Hoppas du får en mysig söndag :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Blommor är tyvärr inte min starka sida, så blommor undviker jag att skaffa oavsett hur vackra dem är :P

veiken sa...

DEn där gräddgula ska jag nog skaffa vad det lider! Riktigt fin! Tack för tipset! Kram

Sussi sa...

Jag har bara "vanliga" pelargoner jag. Cerise och vita. Dom är otroligt vackra och lättskötta..

Den där boken med Nora Roberts har inte jag läst. Blir till att smita in på Adlibris och kolla efter den :)

Kramisar