Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 9 maj 2012

IDAG BLIR DET ETT SPRINGANDE

Ja mellan skurarna, för i morse vaknade man till regnets smattrande mot fönstret,rätt mysigt om man inte skulle behöva ge sig ut. Men det måste vi ju Peppe och jag, han var med ut tidigare och hämtade tidningen och slog en drill,sen snabbt in igen. Bara det ger sig lite så tar vi en runda, det verkar vara skurväder. Handling blir det i dag också.Jag tycker inte det var längesen jag var till Maxi, en vecka har redan gått....
Nu har man permanent i håret så då blir man som en krulltott i blötan..*L*...
Ses....♥

Den ljuvliga Magnolian♥

12 kommentarer :

Rigmor sa...

God morgon...eller god förmiddag kanske det är redan!! Här är det verkligen skurväder också, så något utomhusarbete blir det nog inte idag innan jobbet. Har en kort arbetsdag, som enbart består av möte. Känns lite trist att behöva åka dit för bara ett par timmars sittande, men vi har det ganska pressat på jobbet just nu så det är enda tillfället att prata igenom saker och ting tillsammans. Å för upplysnings skull så får jag åka husbil till jobbet även idag...suck. Det ser ut att bli en långdragen historia det där med bilen...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Marre sa...

Torrt och fint här och hoppas så hela denna dag, då det är kurskväll, hu.

Så vackra Magnolian ;)

Ha det gött. Kramiz

Malin sa...

Här började det regn i början av vår morgonpromenad och inte hade jag regnkläder på heller. Var bara att fortsätta och gissa om jag var blöt när vi kom hem? Japp, jätte ;-)
Kram

Disa E sa...

Underbart med Magnolia som doftar såååå gott.
Permanent vill jag med ha i mitt gråa hår där ingen färg sitter.
Och Maxi behöver vi ockås en sväng på.
Pussa Peppen på nosen och ha en skön dag.
kram!♥

Anonym sa...

Hej du,fy för regn,även om det behövs,det kunde komma på nätterna,,,Ja nu börjar det dra ihop sig,,fredag fm blir det hemresa,,jag ska ta med så mycket sol jag bara kan.Haé Kram.

Semester & Mat sa...

Regn även här idag, men snart så är det sommar :)

Kram

Sami sa...

Hoppas det blev bra med håret :) och att dagen inte blev för stressig :)

Yvonne sa...

Det var i programmet karlavagnen jag lyssnade på som talade om hur farlig oskyddad sol kan vara. Japp jag smörjer kjell varje dag.I Tv varnade dom om barn som är ute i solen utan tröja eller solkräm.. Kram!

Carina Sjölund sa...

Regn, regn och åter regn! Så någon långpromenad blir det inte.
Men det är väl klart regnet ska komma, jag är ju ledig :)

I kväll ska dottern och jag på Mary Key party, ska bli skoj :)
Kramen rara du♥

Siita sa...

Härligt med uppehåll små stunder idag. Men ingen sol. Var nere till Stubinen o käkade pytt idag. Kram

Majken sa...

Nackdelen att permanenta sig är väl just dessa regninga dagar, men å andra sida blir all frisyrer fula i regn...

Har regnat här oxå men jag tycker det har varit en behaglig värme faktiskt :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Mia systeryster sa...

Vilken vacker magnolia! Vad heter den?
Kram