Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 24 maj 2012

KOSSAN HAR KALVAT

Nu hörde jag på radion att våran ko borta vid Reijmes rondellen har kalvat. Det står nämligen en rondellko där och ingen vet vem som ställt den där,men den har funnits där ett tag nu.

Nu har den kalvat, jag var inne på radio Örebros sida och hittade bilden som dom lagt ut...
Bilden är tagen nu på morgonen och visst är det fina små "kossor"?
Vi får ta den svängen Peppe och jag nu på morgonrundan och kolla läget.
I natt har det varit  varmt att sova, jag fick gå upp och glänta lite mer på fönstret, man kan nog säga att sommarvärmen är här.
Ha det gott,
Ses...♥



myspace comments

14 kommentarer :

Rigmor sa...

God morgon vännen!! Hur varmt det än varit i natt, jag har sovit som klubbad...natten innan var det värre så det tog jag väl igen. Att hålla sej inne idag, eller i skugga, känns ju mindre roligt...
Vilka söta små kossor ni har, det har med andra ord varit kosläpp i rondellen också!! De där verkar i alla fall behändiga, kräver inte så mycken skötsel...
Ha en bra dag, och njut för mej med!!
Kram kram

RackarTuss sa...

*Mu* :D
Önskar dig en fin dag

Yvonne sa...

Söta rondellkossor.Jag brukar alltid köpa Zoegas men eftersom det var erbjudande på Gevalia så testar jag och så kan jag säga till Hebbe att jag har provat,så blir han nöjd! Han tjatar jämt om att Gevalia är bättre.. Ha en bra dag! Kram!

Maria sa...

Det kanske livar upp när man får se kossor i rondellen. Har sett hundar men inte en ko.
Önskar ni får en skön helg/kramizar

Vicke sa...

vad fina dom är, ha en fin dag nu

Sanna sa...

Mer sådant här men tycker rondellhunden var en klass för sig. Skulle önska att vargen fick komma till tals också. :)

Kramisar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, vilka söta små kossor. Eller en ko och en kalv :)
Kram.

Äppelblom sa...

Rondellkossor - kul och annorlunda.
Här hos oss såg jag en rondellhund som hade ramlat omkull i en av våra 2 rondeller. För några år sedan hade vi en hel kennel i en av rondellerna. Ett kul påhitt och mig stör de inte alls.
Ha en riktigt skön helg!
Kram

Eva sa...

Älskar kor.Ja nu är det underbart. Vill stanna tiden. kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Haha, så kul! :P

Siita sa...

Jag tycker dom ska döpa kalven till Caroline. Mitt barnbarn Emanuels farmor heter så o samlar på kossor i svartvitt. Kram

Carina Sjölund sa...

Vilka sötingar du fått på bild!

Visst har det varit en underbar dag, synd bara att jag sovit bort många soltimmar :(
Men solen och värmen verkar ska hålla i sig hela helgen :)
Och det tackar vi inte nej till *L*
Kramen goa vän♥

Lisbeth sa...

Nej men så söta. Vi hade hundar som ställdes ut av olika personer i rondellerna. Det satte kommunen stopp för. De ansåg att man blev ouppmärksam i trafiken. Så löjligt. Hoppas ni får behålla era kor
Ha det så gott i solen
Kram

Veiken sa...

Jag gillar rondellhundar! :) kram