Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 29 maj 2012

RENA RAMA LANDET

På förmiddan så var vi på stan, och det var jättetrevligt och gick så bra. Peppe är lika van att gå på stan som ute på grusvägarna vid Rynningeviken och nere vid strandängarna. Lite senare på eftermiddan så tog vi oss en tur just till Rynningeviken. Soligt och fint väder fast lite kalla vindar. Men vi knatade runt där och det tog säkert en timme nästan. På vägen tillbaks träffade vi på kossor med kalvar och en hel del får som gick och betade.
Peppe är van med dom också.Det är bara när kalvarna blir lite busiga och tjyttar runt som han också  skuttar lite..*L*...


Jag älskar verkligen kor, dom är så sociala och står gärna och lyssnar när man pratar med dom,synd bara att det är elstängsel,annars skulle jag knata in och klappa och klia lite på dom....undrar vad Peppe skulle säga då?..*L*..


Han badar inte i första taget,men stenar gillar han..
Nu blir det en mugg te och kolla på House för mig,
Haa de....♥
                     
                      


18 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Kossor är fina djur. Vart rätt paff förra sommarnen när vi var ute och åkte. Så är det kossor på vägen, var varningsskyltar innan för att det var i närheten av en fäbovall.¨

HA en fin kväll!

Semester & Mat sa...

Kossor är fina djur. Vart rätt paff förra sommarnen när vi var ute och åkte. Så är det kossor på vägen, var varningsskyltar innan för att det var i närheten av en fäbovall.¨

HA en fin kväll!

Sussi sa...

Jag håller med dig. Kossor är fina! Men frågar du min sambo så är dom hemska. Han har koskräck ;)

Härlig bild på Peppe vid vattnet. Snacka om att hundar är olika. Doris hade kastat sig ut i vattnet för länge sen..

Kramisar

Nett sa...

Härligt att få komma bort ett tag, och det var en hel del kossor att beskåda, antar att nån var lika nyfiken på er som ni på dem :) Kram

Carina Sjölund sa...

Vovsen verkar trivas där bland stenarna :)
Han är klok som inte vill bada, duktig vovve :))
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Yvonne sa...

Kossor lyssnar lika bra som hundar.Man kan anförtro sig åt dom.dom skvallarar inte.Natti vännen och sov så gott! Nattakram och pöössen.

Majken sa...

Vad bra att Peppe är van vid olika miljöer. i vårt bostadsområde finns det inga trafikljus i början när jag tog med Zingo till "stan" blev han livrädd för det tickande ljudet i lyktstolparna vid övergångsstället.. ;-) Men det är han inte längre :-)

Vilken mysig eftermiddagspromenad ni fick :-)
Kram

Siita sa...

God morgon. I lördags när vi var ute o åkte såg vi massor med kossor, svartvita. Idag har jag +4.2 Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

En sten är alltid bra att kunna ställa sig på så man ser lite längre :)

Annette sa...

God morgon!Kossor är fina är ju uppvuxen med dessa djur.Vilket väder håller med dig,hoppas det blir bra till helgen.Då ska jag ställa Tira i Vårgårda.Här är det 5+ nu på morgonen.Ha en skön dag.Kramen

Browneyedgirl sa...

Hej =) Allt okej med er? Vad mysigt att vara på landet, jag älskar den friska luften där.
Hoppas ni får en fin dag! Kram fina

Villa Frejas bokblogg sa...

Älskar kor, är du galen männska ;) Jag är rädd för kor. De är läskiga! :)
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Man kan lita på att djuren behåller hemligheter.Ha en bra dag! Morgonkram!

kaffehörnan sa...

Gomorron
Alltid kul att fota djur
Ha de fint
kram

Yvonne sa...

Ja nu är det fotriktiga och stadiga skor som gäller.Kram!

kaffehörnan sa...

Tänkte på kon
Jag visste att jag var dagens strålkastare igen haha
kram
Du får fota han i smyg

kaffehörnan sa...

Tänkte på kon
Jag visste att jag var dagens strålkastare igen haha
kram
Du får fota han i smyg

RackarTuss sa...

God morgon !
Soligt men kyligt idag - sitter framför datorn och har massor att göra.
Kram