Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 9 augusti 2012

FORTSÄTTNING FÖLJER...

Angående vädret som man kan prata hur mycket som helst om denna "sommar"...
Idag har regnet dragit bort tack och lov,men det är blött som bara den och dom stackars blommorna hänger.Undrar om dom kommer repa sig?
60mm har det kommit på dom här två kvällarnas skyfall, det räcker gott nu tycker jag, men läser man tidningen så finns det alltid dom som har värre om det kan vara till nån tröst,
Blå himmel ser jag och solen kommer mer och mer, idag är det en väldigt dålig dag med ledvärken.
Man ska inte beklaga sig jag vet,men just nu tycker jag lite synd om mig faktiskt.
Nu ska jag försöka mig på en prommis med Peppe, sen blir det väl att rensa bort bland ledsna blommor..
Ses...♥

                                               
                         

19 kommentarer :

Diana sa...

Jag håller med dig, usch vad trist! Speciellt med tanke på att detta är den andra piss-sommaren på raken. Man behöver en bra sommar för att klara av hösten och vintern!

Fenixmonas sa...

Morning! Började rundvandringen i bloggstugorna sent denna dag men blir i gengäld först här...hehehe...Dagarna utan regn är lätt regnade men nu får vi se fram emot sommaren 2013, fast de dåliga somrarna brukar vilja ha fem år på sig så vi kan bara hoppas...igen! Jodå, det höstonda har börjat att göra sig gällande, våra kroppat känner av det innan vi själva registrer det. Måtte solen få skina över oss denna dag! Kramiz!!!

Semester & Mat sa...

Känns verkligen som att hösten gjort sin entre nu...

Kram

Carina Sjölund sa...

Så du skickade regnvädret hit idag, jisses vad det har regnat.
Och blommorna ser så blöta och ledsna ut, denna sommar skulle man ha klarat sig utan blommor.
Krya på dig vännen!
Kramen♥

Camilla sa...

Jaaa, fy tusan vilken skitsommar det har varit, antalet soltimmar är lätträknade!
Vad tråkigt att du har en dålig dag med din ledvärk... Tur att du är så positiv som du är ändå och inte gräver ner dig i din sjukdom. Hoppas det blir bättre snart! Stoor kram

Yvonne sa...

solen skiner ibland här idag.Riktiga vänner ska man vårda ömt!!! Kram!

Fina Frun *TÄVLA om en Personlig Almanacka* sa...

Jag har gett upp om mina blommor och rensade ur krukorna och slängde!!

Anonym sa...

Hej du,,ja det regnade här oxå i morse,men nu är det lite ljusare..Undrar bara,,Hur länge ska vi vänta på Sommaren,,börjar bli utvänt nu..Men annars så är det bra..Haé Kramen.

Sanna sa...

Naturfotografer och väderleksgubbe och vad mer får man inte läsa sig till här? Säga vad man vill men det är i alla fall berikande med blogg vänner på ena eller andra sättet...hehe.

Ha det bäst och hoppas hoppas regnet ska sluta nu...fast vem lyder mig? :)

Kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

I lagom dos kan man gott beklaga sig. Tycker synd om dig och hoppas att ledvärken ger med sig snart.
Kram.

Anonym sa...

Hej,,Nej idén är inte min jag fick bilden på Facebok...Ja den sommaren som aldrig kom sjunger på sista versen nu,,nu får vi hoppas på en fin höst..Haé Kramen.

Åse sa...

Oj så mycket regn ni fått, visst här har vi oxå fått mycket regn men inte på långa vägar så mycket. Hoppas ledvärken ger med sig . Fin bild på fin Peppe !! Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, vad hände med vår sommar???

Siita sa...

Hejsan Mita. Här har varit en fin dag idag, synd jag jobbar. Hoppas vi får fint efter 14 i morgon då jag är ledig. Gubben kom hem först kl 8 i morse. Kram

syren sa...

Jag brukar inte så ofta prata väder.Idag har vi för ovanligheten haft sol regn åska sol igen.Testar min nya kamera just nu.kram

Nett sa...

Har haft sol så jag skall inte klaga på regn, och just nu känns det bara underbart ute.. Ännu bättre om dryga veckan med Turkietresan. Kram

Veiken sa...

Va? Har ni fått 60 mm på två dagar? kors, då ska jag inte klaga. Idag, torsdag har vi haft en strålande sommardag! Kramar

Camilla sa...

Tack för dina snälla ord...
Trots att vi ju fortfarande har 2 hundar kvar här i huset känns det så tomt... <3<3<3
Men jag gläds åt vilket långt friskt liv han fick!

Ama de casa sa...

Då tycker jag också synd om dig. Inte kul att ha ont!
Kram