Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 27 augusti 2012

MIN FINASTE PEPPE!!!

I lördags var det bröllopsyra och festligheter, men det fanns en till som skulle firas. Finaste Peppe fyllde 7 år, vart tar åren vägen som man brukar säga. Lite grå runt nosen börjar han bli,men inget som syns så mycket.
Han blev firad i går med ett gott märgben som han njöt av,och lite extra gos och kel när allt lugnat ner sig...
 
                                         

I dag har det varit soligt och fint, men lite kyligt i vinden som kom från nordväst. Under tio grader på morgonen så det känns att sommaren sakta börjar dra sig tillbaks,
Dags att göra i ordning lite kvällste och krypa upp i soffhörnet och kolla på, ja kanske Ensam mamma söker, eller inte, vi får se...*L*..
Ses...♥
                   


24 kommentarer :

Yvonne sa...

Han är stil going strong Peppemannen! Här har det också varit fint väder.. Natti vännen och sov så gott!! Kramen och pöössen!

Diana sa...

Inte illa med att fira sju år! Han skulle fått följa med på bröllopet och fått en liten födelsedagssång mellan alla tal. :)

Annette sa...

Ja åren går fort 7 år Peppe gubben.Vilken tur att du fick lite gott märgben.Vi får hoppas det inte blir frost dom hotade med det i natt.Jag ville nästan inte gå in i kväll när solen var framme.Bäst att passa på att njuta.Kram sov gott

Anonym sa...

Goa gamla Peppe...Ja du ser bättre sent än aldrig..Kramen.

Maria sa...

Ja de e klart att Peppe skulle få ett gott ben på sin dag.
Fina bilder från bröllopet dom var så fina.
Ha de gott/kramen

Fenixmonas sa...

Å´en medelålders distingerad herre...Fina Peppe! Ja, åren går fort! Kramiz

Siita sa...

God morgon o grattis till Peppe. Här har jag en svart katt som börjar bli gråhårig med, men han är 12 år. Ha det gott. Kram

Disa E sa...

Ja, han är verkligen en ståtlig krabat!

Hoppas du får finare väder idag..det har inte vi. Samma grå, blöta höstiga..

Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Här är det kyligare idag! bara 12.6+ nu på morgonen. Hoppas att solen kommer framåt dan.. Morgonkram!

Yvonne sa...

Bra att du tar på dej så att du inte får höstförkylning för den blir man inte av med i första taget..Vi har 20+ men råkallt! Kramen!

ansepanse sa...

GRATTIS till den fine Peppe-mannen <3
ja, vart tar åren vägen??
Sv: har du inga äppelträd i din trädgård?
kramar

Ama de casa sa...

Grattis till sjuåringen!

Ska han börja skolan nu då? ;-)

Anonym sa...

Okidoki,,kolla kartan du,när du klarat av Pepperundan..Haé Kram.

Rigmor sa...

Grattis till fina killen!! De grå tinningarnas charm heter det ju hos karlar...så det måste väl bli den grå nosens charm då för hans del...
Men du... i morse var det väl ändå höst??!! Tidig morgon, jag var uppe och tog en koll...sådär vid 04 var det bara +4!! Å det i slutet av augusti, vart sjutton är vi på väg...??
Ha en bra fortsättning på dagen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Stort grattis till fyrbente älskling♥
Puss på nosen till honom från mig♥♥
Kramen vännen♥♥♥

kaffehörnan sa...

Nos på dig *ler
Här kommer man in, så vips får man backa haha

Ja de är synd, hoppas p många fina dagar i september

kram

Lisbeth sa...

Är tillbaks på den första bloggrundan på länge och njuter av dina fina kort. Finns det något vackrare än bröllop Så vackert med dig och sonen. Läst tillbaks och ser att sommaren förflutit väl för dig
Kramar från mig till dig

Äppelblom sa...

Hej Mita!
Nu har jag läst ikapp lite i bloggvärlden.
Så fin du var på din sons bröllop.
Brudparet - jättevackert, för att inte tala om de små rosa bakelserna som strödde rosblad - så söööta!
Kram på dej!

Majken sa...

Grattis till din fina sjuåring :-)

Hoppas du har en bra tisdag!
Kram

MEREI sa...

åh vad söt! grattis i efterskott får man ju säga! kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Han är så stilig :)

Nett sa...

Grattis till honom :)Kram

fianathome sa...

Vilken fantastisk bild på en FIN kille!
Tiden går så fort med smånosar. ett tu tre så är de grå om nosen.
Kramelikram
Fia

Camilla, Gucci & Chanel sa...

Grattis till fina killen liiite i efterskott!!!