Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 16 augusti 2012

OVANLIGT PIGG

Ja ikväll har jag inte somnat en enda gång vid tv,n konstigt? Kan det vara det fina sommarvädret som man blir piggare av kanske,ja det tror jag faktiskt. Sen fick jag en komplimang som var väldigt bra för självkänslan.
Ja egentligen var det inte menat som en komplimang, men det blev en ändå..*L*...
På eftermiddan när jag var och vattnade i trädgården hos dottern och sambon så var deras grannar ute och målade ena sidan på sitt garage. Så dom hälsade och sa att " är det systern som är här och vattnar"?
Nej var jag ju tvungen att säga..jag är mamma till Mona.  Jaså sa farbrorn, men jag tyckte du såg så ung ut.
Hade han kommit närmare skulle han ha insett att så ung var jag  nog inte,hehe....
Men det var jäkligt bra för självkänslan ett tag i alla fall....
Dottern och hennes sambo kom hem välbehållna i kväll, och med sig hade dom hjortron,tunnbröd och god rökt karré.
Nu dags för "skönhetssömnen" så man behåller det "ungdomliga" utseendet..*L*...
Ses...*

7 kommentarer :

fina frun sa...

Du ÄR ju en riktig kalaspingla!!

Fenixmonas sa...

Å´sånt lyser upp dagen! Visst var det en komplimang och helt spontant...Härligt! Idag behöver ingen vattna här i alla fall, det vattnas för fullt utanför mitt fönster! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! En sån komplimang stärker självkänslan!Men du ser ung ut!Såg inte TV igår kväll Var hos goda vänner och fick grillat! Nästa gång ska jag skicka med handduk till de blöta pööösarna.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Ove "Gasfoot" sa...

God fredagsmorgon vackra och ungdomliga Mita!
Ja, tänk att få höra så vackra ord som klingar som guldklockor i dina öron.
Men visst kan jag hålla med Monas granne, att din man har en vacker hustru!
Efter din skönhetssömn är du dubbelt så vackrare än igår så därför önskar jag dig en vacker och fin helg.
Smack från åldermannen i Norrbotten.

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig komplimang, den kan jag tro att du lever länge på. Själv blir jag lika lycklig varje gång nån elev tror att jag är runt 19 år :)
Kram.

Yvonne sa...

Tänk om alla tog en förlust på det sättet då hade det inte varit så mycket konkurans.Vi har också lite gråmulet 22.6+. Kram!

Majken sa...

Jag kan förstå att mannen tog fel ;-) du ser ju så ung och fräsch ut :-)
Alltid kul att få en komplimang :-)

Ha en fin dag!!
Kram