Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 21 augusti 2012

GRÅTT,GRÅTT,GRÅTT..

Nyanser i grått kan man säga att det är i dag,och jag tror banne mig att det börjat småfjösa lite. Då hinner vi inte ta morgonrundan utan att bli blöta Peppe och jag. Men det ska bli sol idag har dom lovat, undrar jag??
Lakan ligger i maskinen och var tänkt att hängas ut, nåja,vi får väl se....
Gubben är "ledig" idag, så det var tänkt en "utflykt", fast den blir av ändå oavsett vädret..
Ses...♥
Peppe gillar inte att vara blöt om huvudet..*L*..

13 kommentarer :

Åse sa...

Söta Peppe ! Hos oss skiner solen men det blåser friska vindar här på sydkusten ! Ha en härlig utflykt !

Paulahelenas sa...

Oj vad söt Peppe är :)
Här blåser det friska vindar idag o var så mulet nyss, men nu kikar nog solen fram :) Höstlikt i alla fall!

Kram o ha en fin dag!

Majken sa...

Vad fin peppe är med slöja ;-)

Hoppas det bara är lite tillfälligt regn & att ni får en mysig utflykt :-)

ha en fin dag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Regnar det bara inte för mycket och man har chans att komma hem och duscha och få torra kläder är det faktiskt riktigt mysigt att ta promenader eller jogga då... Annars nej.
Hoppas på bra väder.
Kram.

Yvonne sa...

Det var en rik belöning att se Hoppas att ni kommer ut på en bra utflykt!!hur glada de blev av att få träffas.Förr satt de alltid och surrade med varandra och hade kul.Lite molnighet har det blivet här med.. Kramen!

Carina Sjölund sa...

Gullpojken :)
Här är det ett riktigt ruskväder idag, regn och blåst :(
Hoppas ni får en härlig utflykt idag :)
Kramen♥

ansepanse sa...

åh vad söt han är Peppe :)
här är det halvsol idag och det blåser rätt rejält så min tvätt lär nog torka idag :)
jag tittade 10 minuter på Dallas för att jag var nyfiken, jag tänker inte följa den och jag gjorde som dig att jag tröttnade på den efterhand och följde inte alla avsnitten när det begav sig förra gången heller
kramar

fina frun sa...

Söta Peppe :D
Här skiner solen idag. Hoppas den kommer till dig med!

Annette sa...

Peppe då mina tjejer håller nog med dig.Men det kom ju inte så mycket regn, som tur var här hemma i alla fall.Dallas skippade jag igår kollade på Robinson och det okända i stället.Och Tiras tass läker sakta men säkert det är skönt.Konstigt nog är hon inte rastlös av sig.Ha en skön kväll i solen.Kram

Siita sa...

Trodde aldrig att solen skulle komma. Men det gjorde den på em. Tog inte med paraplet från jobbat så regnar det i morgon som i dag då blir jag blöt. Kram

Veiken sa...

Hoppas ni fick en dag som blev lika fin som vår. Här har varit en perfekt dag, inte helt utan moln, men så skönt och varmt! :) Kram

Rigmor sa...

Sötnosen Peppe...vem sjutton vill frivilligt bli blöt??!!
Men du, det blev sol!! Och jag gav mej i kast med vinrankan, gallrade och slet och drog, men det märks knappt!! Under alla blad är det fullt med druvor, tror aldrig vi haft så mycket, å vad sjutton ska jag göra med dom?? Trampa, trampa...kan nog säga upp mej helt på jobbet!!
Kram kram

Yvonne sa...

Nu vännen är det dags att lägga huvudet på kudden.Stor kram och Pööss