Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 1 augusti 2012

LITE FÄRG GÖR SUSEN

Då menar jag inte målarfärg utan toning i håret. När jag var till Maxi på förmiddagen så passade jag på att gå in till frissan där och köpa Wellas hårtoning. Så nu är man som en ny människa igen..*L*...
Inne på Maxi hade dom rea på mycket, bla, Hello Kitty badlakan, 50kr. Så jag köpte två stycken. Amanda och Ida älskar att bada när dom är här,och väljer noga bland handdukarna för att få en fin färg. Men nu har dom ju varsin så inget bråk blir det,hmm....

En titt på mitt nya jag kan ni få bara för att det är onsdag kväll...
En riktig närbild också, det är inte bara den nya hårfärgen ni ser, utan varenda pormask och rynka också,men det bjuder jag på...
Nu ska jag se på Tyst vittne och dricka mitt kvällste....
Ses....♥

23 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Klart man ska bjuda på sig själv när det gäller bilder. Inte så snyggt om man försöker dölja att man haft roligt här i livet ;)

Yvonne sa...

Vännen så fin du blev,men det var du innan också.Ska titta färdigt på tyst vittne .Men kommer för säkerhets skull och ger dej kramen och PÖÖÖSSEN om jag skulle somna .. Pöss pöss

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Siita sa...

God morgon. Önskar jag kunde fota mej själv oxå men si det går inte. Du såg ju hur bilden blev när jag skulle fota oss. Ha det gott. Kram

Fenixmonas sa...

Så fin du är och håret blev riktigt bra! Jag färgade mitt två veckor innan vi åkte till Side och all överskottsfärg var borta...trodde jag. Nere i värmen släppte håret ifrån sig mer o mer färg så handukarna blev helt röda...så jag kommer aldrig mer att färhga håret med Garnier före en värmeresa! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag såg filmen till slut ,det var nog för att den var så spännande.Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Rigmor sa...

Snyggt blev det! Riktigt snyggt!! Själv fick jag ju ljusa slingor nu till sommaren, men det känns inte riktigt som jag, så nästa sväng till frissan så får det nog bli ändring på det, tillbaka till det mörka igen...
Rusade igenom Ica Maxi i Kumla igår, efter arbetsförmedlingen, men missade totalt all rea!! Var väl så upprörd över att jag ska bli sjuksköterska också...***skrattar***!!
Ha nu en bra dag, förhoppningsvis ska jag få till lite färg på fönstren under dagen, om inte han där oppe får för sej att duscha igen...
Kram kram

Anonym sa...

Mors,,Klart barnen blir glada att få varsitt Hello Kitty badlakan..Ärligt,tycker du är fin med ditt äkta ansikte..Haé Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fin du är!
Och så glada tjejerna ska bli när de får så fina badlakan, vilken lycka :)
Kram.

ansepanse sa...

vad bra, nu behöver inte småtjejerna kivas om handdukar :)
vacker är du
kramar

Yvonne sa...

Klart att det är en fördel att se bra ut! *L* Vilken stad bor du i?? Jag vet att Jensens böffhus finns i Malmö och Stockholm.Gör ett besök!!!!Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Hej! Nu har jag väckt liv i min gamla blogg igen och adressen är Http://radiogubben.blogspot.com. Här skiner solen och det är ett härligt väder. Ha en fin dag !

syren sa...

Hela du är ju fin och håret blev ju hur bra som helst.kram

Åse sa...

Fint ! Det är härligt när man kan bjuda på sig själv ! Kram

Yvonne sa...

Kom på sen var du bor Förlåt!!Jag vet ju var jag levererar säcken.Absolut ska nu gå dit och äta! Kram!

Nett sa...

Fina handdukar dom får :) Du ser om de väl! Färg japp.. det piggar upp, själv skall jag väl ta och fixa till håret lite innan Turkietresan. Kram

Susanne P sa...

Du blev superfin!
Jag tycker att det är såååå snyggt med lite rött i mörkt hår. Jag testade det för många år sedan men jag är född blondin, alltid blondin... ;)
Kram

Anonym sa...

Hej du,,ja det blev en skaplig dag trots allt,,solen hittade dom små blå hålen,dom svarta molnen for runt om..I dag har det inte blivit många knop,,har fixat lite bilder till min bror,som blev tagna när han var i Skåne och Köpenhamn,han fick bilderna skickade på ett minneskort och han hade inte någon kortläsare för den typen..Haé Kram.

Veiken sa...

Vilken pangpingla! Var är Mitha? Den där pinglan liknar henne! ;) Kramar

Roggan sa...

Det blev ju kanonbra. Tur att en annan inte behöver hålla på med sådant. Kram

ansepanse sa...

Sv: det är allt jag som har rätt :)
kramar

Mia systeryster sa...

Du blev jättesnygg i håret, och jag ser då inga rynkor eller porer!
Kram

Majken sa...

Jag tycker att du är jättefin & fräsch :-)
Färg behöver jag oxå sätta i håret för vi har så järnrikt vatten i stugan att mitt blonda hår blivit gulaktigt...

Kram