Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 22 augusti 2012

I DAG KOM DEN I BREVLÅDAN

En katalog som många ser fram emot att titta i, ja även jag måste jag erkänna. IKEA katalogen såklart.  Fast jag har inte hunnit titta i den än. Det har blivit så mycket annat när barnen har varit här och dom åkte hem efter kvällsmaten förut.
Vi hade tur med vädret och kunde vara ute mycket, inte förräns till kvällen nu så började det regna en del.
Nu blir det en mugg te och slappa i tv-soffan...
Ses....♥
                                          

16 kommentarer :

Yvonne sa...

Den katalogen fick jag igår.Nu ska jag med ner i bingen.. Natti på dej Pöössen !!

Carina Sjölund sa...

Jag måste erkänna att jag sällan tittar i denna katalog. Tycker dom inte har så speciellt...
Godnatt kramen vännen♥

Majken sa...

åhhh har du fått den... NU kommer jag vänta på posten varje dag.. snart kanske min oxå kommer :-)

Stackars Peppe som måste ut i regnet :-( Man kanske skulle skaffa ett hundparaply ;-) http://kingeling.blogg.se/images/2009/dog-umbrella-details_61512015.jpg

kram

Siita sa...

God morgon. Jag fick den katalogen i går med. Jag tror Tingeling bara är på FB numera. Där är hon varje dag. Kram

Fenixmonas sa...

Den kom här också idag! Jag kallar den för drömboken...hehehe...Roligt att du hälsar på hos min "lilla"...Kramiz!!!

Anonym sa...

Mors,,Världens mest lästa trycksak!!!
Katalogen går väl an,,men Ikea varuhusen är Kruppframkallande tycker jag...
Ja du får kolla kartan nu på morgonen,,men ta ut Peppe först..Haé Kram.

fianathome sa...

Ikea är speciellt - man går i de varuhus på "dyra" gatan och önskar och sen åker man till Ikea och köper det, om än i snipvariant :)
kramelikram
Fia

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla sa...

Jag var ju på Ikea i Uppsala,då vi var där. Jojo...ut kom jag men en stor kasse.
Sedan...då vi åkte hem,stannade vi på Ikea i Sundsvall,för att fika.
Jojo...jag kom ut med en kasse då också :)
Mycket bra affär,det där :)
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Mobbning är hemsk! Låt oss reagera när vi ser eller hör om den... Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Jaha...för en gångs skull är vi före ute på landet!! Jag fick min första förra veckan, och i måndags kommer nummer två...Varför vi får två har jag funderat på, men det kanske beror på att vi ska ha en som sängkammarsläsning och den andra ska ligga vid soffbordet...kan det vara så de tänker?? jag tackar och tar emot i alla fall.
Ledig dag, och jag ska ta mej in till stora staden och titta på bil har jag tänkt. Känns som om den lilla svarta hänger på sista versen, den ska besiktigas och sen väck. Så nu ska de få se på bilfirmorna en kärring med skinn på näsan som är frågvis...lite kan jag om bilar!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

ansepanse sa...

fick du katalogen i ett paket? varför det?
jag får ju den inte alls eftersom jag satt en skylt på brevlådan med att jag inte vill ha någon reklam
bamsekramar

Semester & Mat sa...

Har inte heller kikat i den än. Men är det inte rätt samma saker som tidigare år, någon nyhet är det väl men i det stora hela är det nog rätt lika tror jag...

Kram

Ama de casa sa...

Förra året fick även vi en. Undrar om vi får en i år? Annars får jag väl åka till Murcia och kolla live :-)

sv: Det snöade inte utanför fönstret, det regnade. Vi var ju på Irland! :-)

Åse sa...

Nån Ikea katalog har jag inte sett till.....än ! Alltid kul när den trillar ned i brevlådan och bläddra och få nya idéer ! Kram

Anonym sa...

Okidoki,,gör bort alla måstebestyr först,,sen kan du hänga med på sverigeresan...Här har det varit en Fm med regn,men nu spricker det upp ser jag..Haé Kram.