Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 16 augusti 2012

PÅ VÄG HEM

Nu är dottern och hennes sambo på väg hem igen från stugan i Norrland där dom har haft ett par härliga dagar och verkligen tur med vädret också. En hel del hjortron plockning har det blivit.
Jag tog en tur med Peppe vid Rynningeviken på förmiddagen. Det blev rätt svettigt på väg hem sen...
Inte ett moln på himlen och nästan vindstilla, sen fick jag syn på dom här också..

Svan familjen med alla ungarna, det är bra att vara på behörigt avstånd,annars blir dom ganska så agressiva när dom försvarar ungarna,speciellt om man har hund med sig....
En föraning om hösten får man när man ser dom här...
Nu ska jag ge mig ut i solen igen, golven är städade, och lunchen avklarad, solstolen väntar....*
Ses....♥

11 kommentarer :

Semester & Mat sa...

JA de kan fräsa på rätt bra, om man kommer för nära med hund har jag märkt.
Härligt med finväder!

Kram

Yvonne sa...

Det verkar vara gott om rönnbär iår..Sotaren lämnar svarta "spår" efter sig.Kram!

Siita sa...

I går o idag har varit soliga o svetten sprutat. Fy för att jobba inne sådana här dagar. Med arbetskläder som man inte får ta av. Kram

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! Svensk sommar när den är som bäst. Fast lite höstigt också...
:-)

Nett sa...

Fina bilder, ang självkänsla, det fick mig att skriva ett inlägg om det. Det dök upp många tankar ang ämnet. Kram

ansepanse sa...

vilken vacker syn, en hel svanfamilj :)
vi har också haft superväder idag
Sv: jo, finskan är ett svårt språk den har inget släktskap alls med de andra europeiska språken
kramar

Majken sa...

Vilket helt otroligt fint väder :-)
Oj vad många svanbarn svanarna har... :-)

Vad mycket rönnbär.. då blir det en kall vinter va...?

Ha en fin kväll!
Kram

Susanne P sa...

Om jag ska vara riktigt ärlig så är nog dessa sensommardagar de bästa...
Kram

Annette sa...

Vilka härliga sommar bilder du har fotat.Mycket rönnbär verkar det bli undrar hur vintern blir nu tro.Måtte det inte bli som Mickis skrev en kall vinter.I så fall måste det bli lite snö i år tycker jag,lite lagomt bara.Härlig sommar dag har vi haft idag i alla fall.Kram

Maria sa...

Jag aktar mig för fräsande svanar men vem försvarar inte sina barn. Oj så mycke rönnbär hoppas det inte blir som sägs att det blir en hård vinter. Så roligt med bröllop snart när sonen skall gifta sig.
Ja du inte är det alltid så lätt att tycka om sig själv men försöka duger.
Hoppas det blir en solig dag även imorgon så vi kan njuta av värmande solstrålar.
Kramizar

Yvonne sa...

Dags att komma in och natta dej! Stor varm nattakram och en blöt PÖÖSS!