Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 8 augusti 2012

JÄDRANS SKITVÄDER

Får man säga så fula ord? Ja det får man, i alla fall när det ska regna varenda dag från eftermiddan fram till sena kvällen. Himlen blir svart sen bara det öser ner.
Men efter regn kommer sol, jomen,bara en liten undran om när??

Rose In The Rain

7 kommentarer :

Siita sa...

God morgon Mita. Här har regnat hela natten, men just nu uppehåll. Nej då gubben har inte kommit hem än. Dom räknade med att vara hemma vid 7. Har inget hört så det har väl gått bra. SMHI har lovat sol från idag till söndag. HOPPAS. Kram

Camilla sa...

Vi har fått varannandagsväder. Varannan dag sol,varannan dag regn. I går hade vi sol och över 20 grader. Och vet du vad vi då har för väder idag? Jo..regn :(
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Har du sovit gott?? Ha en bra dag! Kram!

jenny sa...

Här regnade det non stop i tre hela månader, det har precis slutat och solen har äntligen tittat fram! jag fick bara en enda blomma i trädgården eftersom allt annat dog av regnet. Nu ska jag verkligen njuta av sensommaren!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, så får man visst säga. Jag skulle precis ut och springa i går just som åskan dundrade igång :( Så ja - visst får man säga så!!
Kram.

Yvonne sa...

Riktiga vänner kan ställa upp där pengarna brister.. Kramen!

Majken sa...

här har regnat nästan konstant i 3 dagar IDAG LYSER SOLEN :-))))

Hoppas du får fint imorgon :-)
Kram