Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 15 augusti 2012

VAD FORT DET ÄNDRAR SIG...

När jag klev upp tidigare i morse, jo jag har varit uppe ett bra tag nu.Frukost,kaffe och tidningsläsning är avklarat. Vi hade väldigt trevligt i går, men det blev inte så sent eftersom en del skulle upp och jobba i dag.
Jo när jag klev ur sängen så var det väldigt dimmigt,och då tänker man att nu blir det en gråtrist dag.
Men väderprognosen  löd: " soligt och klart väder med svaga vindar och upp till 25 grader"  och det var ju väldigt svårt att tro då.
Nu när jag tittar ut så är himlen klarblå och solen strålar...härligt!
Prommis med Peppekillen, sen handling och efter lunch blir det frissan och snygga till frisyren....
Ses....♥

                                                   
                                                           

8 kommentarer :

Susanne P sa...

Jag tycker att det är mysigt med den här morgondimman som ligger tätt runt bergstopparna när man vaknar.
Lite mystiskt, sådär....
Kram

ansepanse sa...

morgondimma - då är det augusti :)
här är det också fint väder
kramar

Paulahelenas sa...

Morgondimma här med:) Augusti är här!
Nu är det soligt o rätt så varmt, kände jag då jag skjutsade Cia till skolan, hon började 11.10 o så slutar hon 13.40 idag.

HA en fin dag!

Kram

fina frun sa...

Hoppas du blir nöjd med frisörbesöket :)

Ama de casa sa...

Skönt att dagen ordnade till sig :-)

Fina Peppe-gubben!

Semester & Mat sa...

Så skönt med dessa varma och soliga dagarna, det har man ju inte direkt varit bortskämd med sommaren som var ;)

Kram

Siita sa...

Hejsan. Jag tänkte åka o fixa frisyren på måndag. Om du vill kan vi ses på fika på COOP i Lillån. Jag klipper mej där. Kram

Annette sa...

Jag tycker det är underbart med detta väder,ska visst vara ett tag nu om man ska tro på dom.Jag ska till frissan på fredag ska bli så skönt.Härlig bild på snyggingen i solen.Kram vännen