Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 31 augusti 2012

SISTA SOMMAR DAGEN?

Det är helt otroligt att det är sista dagen i Augusti och i morgon går vi in i den första höstmånaden. Vart tog sommaren vägen? Det har ju regnat en hel del.Inga såna där fina sommar regn utan det har vräkt ner och blommorna har inte mått så bra av det.
Men visst, det har varit fina dagar också, fast det blir väl regnet man minns.
Jag älskar hösten och September kan bjuda på många fina dagar, så nu ser vi fram emot det....
Idag har vi gråväder än så länge, men sol har utlovats det låter ju bra.
Peppe ligger på husses säng och kikar under kudden, kanske han väntar på morgonprommisen...
Ses...♥

18 kommentarer :

Yvonne sa...

Vi har också gråväder...Jag ska också prova och göra silltårtan.Ta hand om dej så att du inte blir förkyld Höstförkylningar blir man inte av med så lätt!! Kram!

Ama de casa sa...

Ja, nog märks det att sommaren börjar försvinna. Anders kom in i morse och klagade på att han frös. Det var bara 25 grader...
:-)

Paulahelenas sa...

Här är det gråväder idag....så det ser nog ut som att sommaren är över för denna gång..;(

Ha en fin dag i alla fall!

Kramen

Majken sa...

Ja det har kanske inte varit en kanonsommar... Alla klagar...
Men de veckorna vi hade semester & var på kusten tycker jag när jag ser tillbaka att det var fint väder.. Vi var ju där 3½v. Visst inte hela tiden, men ändå....

Hoppas du får en riktigt bra fredag!
Kram

ansepanse sa...

:) vilken sötnos :)
nog kan september vara en fin månad den också
solen skiner här idag
kramar

Anonym sa...

Hej du..Här regnar det,ingen ljusning i sikte..så jag tror jag gör som Peppe,,lägger huvudet på kudden..Ha'e Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är inte så glad åt hösten när den precis kommit, men sen vänjer jag mig rätt fort och anpassar mig. Och sen gillar jag faktiskt hösten.
Kram.

Nett sa...

Ja nu finns det ingen återvändo. September är här snart, och det är bara höst och kyla framför oss kvar. Dags att gå i ide ;) Ha en fin helg.. Kram

Anonym sa...

Middagsluren frös inne för mig,,sonen och barnen kommer upp i kväll,,så vad blev det till att göra för mig nu då,tror du,,,Jo snabeldraken kom fram och ville bli dragen runt i lägenheten..sen hör jag från diskhon oxå någon tallrik som vill bada..
Och ute regnar det än..Mycket nu!!! Haé Kram.

Sanna sa...

Du behöver inte läsa min blogg idag för vi har skrivit nästan samma sak...asgarv.

Trevlig helg!
Kramisar.

Anonym sa...

Tackar,,ja dom orden kom mitt i regnet...Ja det ska bli skönt med lite fredagsmys med barnen,,blunda kan jag göra sen vid tillfälle..Haé Kram.

syren sa...

Vi har haft bra väder hela aug så inte klagar jag,utan bara de 2 sissta dagarna har vi fått regn och det behövdes verkligen. Jag tycker september är en bra månad också för det är ju så mycket på gång hela månaden.Men det skiver jag en annan gång! Härlig bild! kram

Diana sa...

Två skitsomrar på rak, kan man bli annat än deppig?
Hoppas vi får en mild och kort vinter!

Siita sa...

Visst har det varit fina dagar men håller med om att det är regnet man minns. Blev en bra dag idag. Kram

Nett sa...

Tack, han har haft en riktigt fin Fredag. Tror nog att han är ganska nöjd, födelsedagsfest blir på Tisdag då jag jobbar nu hela helgen. Kram

Lisbeth sa...

Känner precis som dig. jag tycker att den här mellanperioden är jobbig. Varken sommar eller höst. Tänk när alla de vackra färgerna kommer och luften blir klar på ett nytt sätt
ha en fredagskväll
kram

Siita sa...

Kan inte ta det lugnt, helgen är spikad. Falun med gammelbilen i morgon o loppis i Färna på söndag. Måndag fotvård o till Nora. Tisdag till Frövi på 40 års kalas. Kram

Veiken sa...

Du milde tid, så gott han har det! Jag blir nästan lite avis! Här har varit en strålande sommardag idag! :) Kram