Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 13 augusti 2012

VAD SKA MAN TITTA PÅ I KVÄLL?

Min sportfantast till gubbe sa det när vi satt och åt förut. Vad ska man se på i kväll nu när OS är slut?
Men herregud sa jag, du har ju ett antal sportkanaler så nånting måste det väl ändå finnas.
Jag ska i alla fall se på Wallander eftersom jag inte sett alla avsnitt tidigare.
Gubben, ja han sitter och kollar på viasat crime och nån deckare.Så det blev ingen sport där inte..*L*...
Idag har det varit en otroligt lugn dag, inte har jag gjort mycket förutom tvättat, pysslat med Peppe, suttit vid datorn och läst en del. Som ni ser, inga betungande saker direkt och det var faktiskt skönt,
Nu dags för kvälls teet och så Wallander..
Ses...♥

Big Hug

7 kommentarer :

Yvonne sa...

Jag ser också Wallander Ska in och kolla sista delen nu .. natti vännen och sov så gott Nattikramen! Och PÖÖÖSSSEN

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joanna Björkqvist sa...

Låter som en riktigt behaglig dag! Själv har jag jobbat!

Kram!

Fenixmonas sa...

Här blev det ingen TV alls! Kom hem efter första arbetsdagen efter semestern när klockan var nästan sju...Sju till sju alltså och nu känns det som jag inte varit borta alls...Fast det är gott att få återta sina rutiner! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Vi nattade varandra samtidigt! Morgonkram!

Disa E sa...

Det är så skönt att ha lite lata dagar ibland, men du har ju ändå tvättat och så . Underbara foton i bloggen nedan också på töserna och grillning m.m. :o)

Hoppas ni har en fin dag idag.
Kram!

Anonym sa...

Hej! HAHAHAHAHAHAHA !!!! Vad bra att Amanda tränar Peppe att göra konster. Lilly brukar träna mig med till att göra konster. HAHAHAHAHHAHA !!! Ha en fin dag !