Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 8 mars 2012

ÄT INTE GODIS MED NYBORSTADE TÄNDER

Det fick man ju lära sig som liten redan,att hade man borstat tänderna skulle man inte äta nånting sött. Men faktum är att har jag borstat tänderna och känner mig ren och fin i munnen så lockar det inte mig att stoppa nån ting i munnen heller. Kanske ett bra knep att få stopp på godisätandet..*L*...usch ja, alldeles för lätt för en sån som mig att tillföra nånting sött när jag sitter vid datorn. En väldigt ful ovana....
Lyfter jag blicken och tittar ut genom fönstret så är det vitt,vitt av snö som far runt i luften. Det lägger sig kvar på marken också. Jag som trodde vi skulle klara oss här, men snyft,bara att gilla läget, och det ska ju bli varmare så det försvinner säkert fort. Det är ju det här som är tjusningen med våren..*blink*...
Dags för att övertala Peppe och gå ut en sväng. Han lär inte gilla det här heller...
Ses...♥

                

21 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Ja här snöar det också, men vi får hoppas att det tinar bort snabbt. Sedan får man ju en massa gjort inne, när det är lite tråkigare väder ute...

Kram

Anonym sa...

Usch o fy,,hoppas att inte snön hittar hit,,för mig får du mer än gärna ta den kvar hos dig..Snälla..
I dag har jag inget måste,,kan bli en slappdag..Haé Kram.

Malin sa...

Oj, vad olycklig stackars Peppe-pojken ser ut på bilden, blöt och eländig, sötis!
Håller med, inget godis efter tandborstning men jag borstar inte mina förrän precis när jag ska krypa till sängs så det är ingen fara ;-)
Kram

Paulahelenas sa...

Ja, inte kul med snö nu;( Men så är det på våren..
Här är det mulet idag o det blåser, känns i lederna;(
Enligt väderleksrapporten ska det snöa i morgon här ;(

Ha en bra dag!

Kram

MICKAN sa...

Vilka härliga bilder du får på Peppe!

Kan han inte få en liten godisbit .... :D

Carina Sjölund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carina Sjölund sa...

Här är det inget snöande, bara ett jädrans blåsväder!
I natt kom Izor till mig och pep och ville gå ut. Så bara att hoppa i morgonrocken och följa denna unge man. Medans jag stod och väntade, kändes som en evighet frös jag en aning om mina spiror :)
Så sedan in och hopp i säng!

Fin bild på din fyrbente älskling :)))
Kramen min vän♥

Marre&Rasmus sa...

Pepper ser långt ifrån glad ut på denna bild och förstår han. Här hotas också med snö o regn, vill inte, hu. Blåser iskalla vindar också och hur kul är det på en skala… hm.

Ja, som du säger, hoppas att det försvinner snabbt för nu vill man verkligen ha barmark o värme, huttrar.

Ha det gött. Kramiz

Rigmor sa...

Men plutten då...han ser verkligen bedrövad ut!! Å först trodde jag nästan det var han som ätit godis med nyborstade tänder!! Men vem som helst kan ju bli deprimerad för mindre, snö när det ska vara solsken och varmt!! Var på kyrkogården för en stund sen och tände ljus hos min vän, och tänk, just då kunde man ana solen bakom alla moln och flingor. Jag tog det som om hon ville förmedla att vi går mot ljusare tider, även om ögonen blev fulla med tårar och jag såg väldigt dåligt...
Vädret gör ju att det inte finns så många ursäkter till för att kliva över snabeldraken fler gånger, så ja...suck...det är väl bara att gripa sej ann verket och börja städa...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Disa E sa...

Man kan ju tycka att det kommit nog med snö....här snöar det då inte...än..peppar peppar och så spottar jag lite över axeln också för säkerhets skull..pax inte torka upp. ;o)
Ha en skön dag ändå..våren kommer snart.det har den lovat .
Kram

Anonym sa...

Hej du..Ja det smakade jättebra...
Oki då tog du kvar snön då,så det blev inget kar till mig,,,bra gjort,,tack o bock,,då slappar jag vidare..Haé Kram.

Yvonne sa...

Ha ha Du har förstått det hela med godispåsen..Jag flyttade på det vita imorse.. Kram!

Maria sa...

Godis som är såå gott :)

Millan sa...

Våra hundar älskar snö....men icke jag..

Mickan, Gravid v. 37 sa...

Jag är heller aldrig sugen på att stoppa i mig något när jag har borstat tänderna. :)
Ja, vädret är bra trist nu, det verkar ju inte ge sig i första taget heller. Har ju snöat HELA dagen!

Ja, visst var skötbordet fint. :)
Tycker det är lite synd att det inte finns lådor också. Vi får skaffa en liten byrå också helt enkelt. Måste ju ha den lillas kläder någonstans.
Kramar

Siita sa...

Här snöar det ännu. Jag vill inte. Vilken olycka idag vid Villingsberg, ambulans o brandkåren kom inte fram. Någon hade lagt på sommardäck. Kram

Unknown sa...

Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.
Så kolla gärna in min blogg:)
Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)
Ps. kör även dagens blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare dag och fler andra tävlingar med fina priser så passa på att anmäl dej:)

Mia systeryster sa...

Du hittade ett passande kort på Peppe=D
Visst svallrar man med frissan, har kommit på att salongen blir helt tyst ibland när jag o min frissa snackar o skrattar med varandra, alla vill väl höra vad som sägs;)
Kram

Lisbeth sa...

jag hör till den lyckliga skaran som aldrig längtar efter godis. Sambon är precis tvärtom en riktig godisråtta. När han handlar köper han en lite påse även till mig. Gissa hur det slutar? Han äter upp det som finns i min med
Ha en finkväll

Roggan sa...

Så ni fick också snö. Ser verkligen ut som Peppe inte gillar det. Kram

Ninja sa...

Hoppas skorna fungerar....