Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 16 mars 2012

MAN BLIR SUGEN

När dels katalogen från bokklubben kommer och sen Jotex. En bok ska jag beställa det vet jag,och det blir Nora Roberts nya, sen finns det massor som jag skulle vilja beställa från Jotex. Men där får jag allt dra åt bromsen, men jisses så mycket fint det finns att klicka hem.

En del skriver att dom har haft soligt idag, men här har det då varit riktigt riktigt gråväder hela dan.
Men strunt samma, nu är det kväll och dags för fredags myset och The Voice lite senare. Eller vad ska ni se på?

                       
                                         

                                       

28 kommentarer :

Susanne P sa...

Vi har haft soligt idag! Och jädrans vad det tar på snön just nu...
Nu får jag dammsuga flera gånger om dagen. :(
Ikväll är jag gräsänka så nu ska jag försöka läsa igen mej på alla Goa bloggar som jag missat i veckan. Jag vet inte vart min tid tagit vägen.
Kram & ha en fin fredag.

Siita sa...

Jo visst fick vi en solig em. Kram

Aurora sa...

Solen kom under eftermiddagen men det blev inte så varmt. Kram

Rigmor sa...

Här blir det också Voice, alldeles ensam om tvzapparen!! Mannen är med bastugänget på Relaxen och jag hoppas att nån annan tant vill hämta...för nu har jag suttit på verksamhetsplanering hela dagen med jobbet, så nu vill jag bara vara i fred.
Här har jag försökt minimera det där med bokklubbar, är för tillfället (ska jag väl tillägga) bara med i en trädgårdsbokklubb, eller vad man nu ska kalla den...Fast det där går ju i perioder.
Läste om "olyckan" på Svampen...ruskigt. Det är svårt att förstå handlingen.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Maria sa...

Lika grått å trist här men en sväng till mamma fick de bli idag.
Ha en fin kväll/kramen

Paulahelenas sa...

Här har det varit soligt idag....
Nora Roberts är ju min favoritförfattare :)

Ha en bra kväll!

Kram

Ama de casa sa...

Vi hade lite skyar idag, men varmt och skönt. Tog en prommis ut på piren och käkade pizza på strandpromenaden. Värre kan man ha det en fredag i mars :-)

Semester & Mat sa...

Tror det bara blir till att slöa med datan och en bra bok ikväll, spar tvtittandet till en annan kväll.
Här har solen också skinit idag, det är ju så härligt.

Kram

Lisbeth sa...

Ser att du är med i samma bokklubb som mig. Trots att böckerna kostar en del så älskar jag att sitta och bläddra och planera för vad jag ska läsa. I bland handlar jag men man kan ju även söka titlar och få tips och sedan gå på biblioteket.
Ha en fin morgondag
kram

Yvonne sa...

Här har det varit sol idag. Nu ska jag krypa ner i bingen och se på en film.. Natti och Pööss!

Mollan70 sa...

Här är jag också sugen på att beställa. har suttit i kväll och kollat in olika sajters utbud på hissgardiner. Hoppas du hittar massor av fint! Kram

fina frun sa...

Det har varit kallt här med :(
Vi tittade på film! Är så besviken på the Voice....

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag märkte när du kom och stoppade om mej..Ha en fin lördag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Tja...se och se...hihihi...jag försökte i alla fall att se men dessvärre klubbade John Blund mig som vanligt där i soffan! Kramiz

Camilla sa...

Åtta grader och sol...ja..det var det vi hade igår.
Och se på tusan...det är sol idag med :)
Kram!

Malin sa...

Jag har svårt att låta bli att beställa kläder ifrån kataloger, tycker alltid att jag inte har några nämligen...
Kram

Stattinskan sa...

Jag hade planerat in sol och uteaktiviteter idag - men det sket sig liksom :-(
God morgon

"Gasfoot" sa...

God lördag förmiddag Mita!
Igår fredag hade jag den första fina vårdagen för året med stor sol och plus 7 grader.
Snön rasade från taken och vattnet porlade vid vägkanten.
Helt underbart!
Idag faller snön från en mulen himmel och våren ser ut att vara borta.
Önskar dig en fin vecka. Kram från Polcirkeln.

Sanna sa...

Blev lite full i skratt då jag väntar paket från Jotex redan idag enli sms. Har beställt hiss/rullgardin med kuddfodral i samma tyg. Tror det kommer att bli fint. Sedan hade den en smidescykel som man kan sätta i en blomma i. Den åkte med i samma veva. Haha

Trevlig lördag på dig Mita och ha det bäst!
Kramisar

Majken sa...

Här är det gråväder idag...

Visst blir man sugen på att förnya nu när våren knackar på dörren :-)

Ha en riktigt fin lördag!
Kram

Majken sa...

Här är det gråväder idag...

Visst blir man sugen på att förnya nu när våren knackar på dörren :-)

Ha en riktigt fin lördag!
Kram

Yvonne sa...

Igår hade vi sol..Idag har solen inte synts till,så jag kan tyvärr inte skicka upp ens en liten solstråle.. Du får ha en bra lördag ändå! Kram!

Siita sa...

Hejsan. Ingen sol hos mej heller idag. Det var +3 när jag gick upp, o det är +3 fortfarande. Hoppas han fixar min header snart. Kram

Afrodite sa...

Ehhh...själv tittade jag mest på insidan av ögonlocken igår kväll...:/ I alla fall efter klockan halv tio...=)
Planerar att vara lite mer social ikväll. I alla fall att inte somna. =) Kram på dig och ha en trevlig lördagskväll!

Marre sa...

Farligt med kataloger, här har man också lätt att förköpa sig har så hänt, men nu är man sträng som attan, he.
Mulen fredag så även lördag med duggregn, usch inget roligt alls. Fast vi har ändå haft kul då det blev en lång härlig promenad ute i Farsta vid sjön .)

Tv? Somnade tidigt som en stock och missade The Voice, suckar här djupt.

Ha det fint. Kramiz

Roggan sa...

Här fick vi i alla fall en fin lördag. Kram

Annette sa...

Här har det varit gråväder med regn.Vi som hade tänkt vara ute med hundarna,men dom har verkligen ingen lust.Har fått tvinga ut dom idag,hoppas det inte regnar i morgon.Typiskt när man är ledig.Otäckt med han som hoppade från svampen.Har också fått Jotex hittade massa roligt som jag ska handla.Kram vännen

Wictoria sa...

Ja du, det är kul med lite förnyelse - jag blir lika sugen varje gång nån katalog dimper ner i brevlådan men man kan ju inte falla för frestelsen jämnt - blir roligare om man bara gör det ibland :)kul att du gillade min målning