Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 31 mars 2012

RECEPT KOMMER

Jag måste säga att tacotårtan är verkligen dryg och räcker till många. Matig om man så säger. Jag lägger ut receptet i morgon söndag.Glömmer jag så får ni påminna mig..*L*...
Dottern och sambon kom fram vid åtta tiden i kväll. Resan gick bra och otroligt mycket snö är det.Även mycket renar var det som strosade runt där efter vägarna. 12 minusgrader hade dom och kallt i stugan såklart. Men dom är vana eftersom dom brukar åka upp på vintern.
Kram på er
                   



Spring Images, Pics, Comments, Graphics


Nog är det så.....

13 kommentarer :

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det receptet måste jag ha! :)

Fenixmonas sa...

Ser fram emot receptet. Här är ingen snö men tre minus idag. Kramiz

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Vi hade -9,9 nyss! Vet ju inte vad det varit tidigare...

Idag blir det lugnt...

Kram

Siita sa...

God morgon. Nu försöker solen att vakna, -4.7 här idag när vi vaknade. Hoppas på receptet. Kram

Malin sa...

Ser fram emot receptet! Vad mysigt ni verkar ha haft och Tacotårta, aldrig hört talas om men oj, vad läcker den såg ut!
Kram

Aurora sa...

Så nu kan mamma slappna av. Skönt. Kram på dig och se upp för 1 Aprilskämten

Camilla sa...

Ser verkligen framemot receptet. Se om det liknar den vi brukar göra eller om jag kan få nya idéer.
Kram!

Marre sa...

Härligt att resan gick bra och skönt för dig nu att få koppla av igen. Här vill man också ha detta smarriga receptet, hi.

0 gradigt har vi haft hela lördagen här och hörde på nyhets tv,n i morse att vintern är tillbaka, vill inte, snyft.

Ha det fint. Kramiz

Rigmor sa...

God morgon vännen!! Eller morgon...
Väntar spänt på receptet, det verkar suveränt.
Jo, man är alltid orolig när man har sina barn ute och far, likadant här. Jag försöker att inget visa, men son har lärt sej, eftersom det är han som mest är ute och flyger och far...så antingen säger han inget alls (att han ska ut på vägarna) eller också ringer han och berättar när han kommit fram.
Här ser jag fram emot en lugn och skön dag, några timmar utomhus skulle sitta fint...Gårdagen bestod mest av att laga mat och ta reda på disk, varvat med en massa prat och skratt. Det kom barn och det gick barn, ibland hade jag knappt koll på vilka som var här...Men trevligt hade vi!! Å nu är ordningen återställd, kattdamerna börjar titta fram ur sina gömslen, de tycker inte om när det blir för mycket stoj, och jag går fortfarande i morgonrocken...
Ha en bra söndag vännen!!
Kram kram

jessica sa...

Tacotårta låter intressant =) Härligt... Ja ha en bra dag gullet. =) kram

Sanna sa...

Hallå...testar igen!

Vilka härliga Magnoliaknoppar och kikar ner och precis lika fina som Peppes goa nos. *flina*

Köpte påskliljor igår som är lite härdare och kan stå ute men jag fick ta in dem inatt då det var frost ute. Inte ett dugg skoj.
Så det gäller att leta fram täckjackan ett tag till. :)

Hoppas detta går att sända nu.....

Kramen!

Sanna sa...

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeees

Carina Sjölund sa...

Skönt att resan gick bra för dom!
Nu kan mamsen slappna av :)

Och receptet ser jag framemot att få, alltid roligt med nya mat ideer. :)
Kramen goa bloggvän♥