Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 3 mars 2012

HAR JAG GJORT BORT MIG NU IGEN?

Nej jag kanske inte vill säga att jag gjorde bort mig, men såg ut som ett fån det gjorde jag nog.  Tidigare på förmiddan så åkte jag iväg med Peppe till Munkatorp  och vi strosade runt där och njöt i solen. Sen på väg hem stannade jag vid macken och skulle tanka. Och jag har berättat tidigare att det här med att tanka gillar jag väl så där, men för det mesta går det bra.
Idag när jag hade stannat bredvid pumpen,klivit ur och gjort det man ska göra och skulle trycka på den gula knappen där det står kassa, så fanns det ingen. En svart knapp var det,men inte gick det att trycka på den hur jag än försökte. Kortautomaten bredvid pep och tjöt så lite stressat tänkte jag att det är säkert nåt fel på den här så jag får ta den längre bort istället.Jag satte mig i bilen och körde runt till den andra pumpen, då kom jag på att tänk om dom tror att jag smiter iväg och larmet går.
Nåja, när jag väl stod vid den andra pumpen så var det samma sak där.Ingen jäkla gul knapp att trycka på,och kortautomaten tjöt lika mycket igen.  Jag tänkte att nu står dom väl inne i affären och har roligt åt mig, men skam den som ger sig. Jag fick fram glasögonen och tänkte att jag måste kolla på kortläsaren varför den blinkar och piper. Då står det där i klartext hur man ska göra. Man ska alltså trycka till på displayen där för att välja det man vill göra. Så det gjorde jag,och tack gode gud för att det slutade pipa så förbaskat...
Det var alltså omgjort,och den gula knappen där det stod kassa var borttagen.
Jag frågade sen när jag kom in för att betala om dom hade sett mitt vimsande där ute- Men nehej då säger killen med ett "oskyldigt "leende...haha,trot den som vill.
Yngste sonen jobbade för ett antal år sen där på Statoil macken, och han kunde berätta många roliga historier om hur folk bar sig åt.Mest var det ju i tvätthallen förstås...och visst hade personalen mycket roligt att titta på.

Gubben hade förresten gjort samma sak som mig, stått där och rivit sig i huvet, och undrat hur man skulle göra. Stressad och bråttom som han ofta har,så for han såklart in i butiken och påpekade att det går för fasiken inte och tanka. Så nån följde med honom ut och visade, lite stolt påpekade jag för honom att jag minsann löste det där själv..*L*...
Nu ska vi gå ut i finvädret och njuta av eftermiddags solen....
Haa de...♥


Bild lånad på nätet.
                              

20 kommentarer :

Yvonne sa...

Du kan tro att det var många roliga minnen som kom fram.Smörgåstårtan blev uppäten! Kram!

Veiken sa...

NU vet jag att jag gör helt rätt, som vägrar tanka. Jag har haft körkort längre än jag kan räkna och jag har nog tankat sisådär två gånger eller liknande. Jag har en anställd till det, min lagvigde! :) Kramar

Siita sa...

Jag har oxå gjort bort mej vid Statoil i Nora. Stoppade i kortet o slog koden. Fel kod. Provade någon gång till samma svar fel kod. Då tog jag ett annat kort med en kod som jag mindes. Det var inte fel kod utan fel kort. Haha. Kram

Anonym sa...

Hej! Naturligtvis så ska vi till Ottenby och öland. Grattis till rätt svar !! Kramen !!!

Rigmor sa...

Bilar ska bara rulla...det är ju det jag brukar säga!! Nu har vår bil så myckna mystiska ljud för sej så jag har radion på hela tiden för att slippa höra...den ska få rulla tills den rasar ihop har vi bestämt, och det verkar som den tiden börjar närma sej...
Underbar dag idag, har dock inte hunnit vara ute sådär jättemycket, har haft lillprinsen eftersom flyttlasset gick från bonnhålan in till stora staden idag. Trött i huvudet är jag, men det är väl inget mot vad min man är efter att ha hjälpt till med flytten, han har inte kommit hem ännu...
Ha det så gott!!
Kram kram

Yvonne sa...

Dags att kasta sig i loppelådan.. Natti vännen och sov så gott! Stor kram och Pööss!

Mickan, Gravid v. 36 sa...

Duktig du var som löste det tillslut. :) Men kan tänka mig att det kändes fånigt när man vimsar runt och inte förstår vad som händer. :P

Hihi, nejdå. Jag hade både en huvtröja och jacka när jag gick ut. ;) Det är ju meningen att man ska svettas in våren. Och jag har ingen lust att bli sjuk.

Kramar

Anonym sa...

God kväll,,Ja Grattis till pallplatsen,,Bra tjej reder sig själv,även om det tar tid..Haé Nattkram.

Maria sa...

Ja där ser du, bra kvinna klarar sig själv.
Det gäller att njuta av de goa vädret så länge de håller i sig.
kramziar

Marre sa...

Här har man också gjort bort sig och det stort då man råkade slå in lite fel kod och fyllde tanken med fel soppa, asg. Som tur, hände inget mer än att motorn hakade lite, men efter en vecka så mådde den bra igen, ha.

Hoppas lördagen blir fin. Kramiz

Nett sa...

Jag gillar inte heller att tanka, men tyvärr ett måste. Tycker att det borde vara som i filmerna från USA, en anställd tankar åt en på macken ;) Kram

Petra sa...

Ha ha ha
Oj vad pinsamt. Men sånt som händer.
kan tänka mig att personalen får se ett o annat.
Vilken underbar header!! Sådan hund har även min moster. underbara hundar tycker jag
ha en fin dag & hoppas att solen tittar fram även idag
kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Duktigt och modigt gjort. Själv håller jag mig långt från bensinmackar och vägrar envist att lära mig koden till mitt bensinkort.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Skam den som ger sig!

I dag firar vi födelsedag, om du har vägarna förbi kom gärna på en bit tårta *Ler*
Kramen kära vän♥

Mia systeryster sa...

Haha, det är därför jag inte vill tanka själv;)
Kram

Veiken sa...

Nu fick jag dåligt samvete igen - ingen tankning här för mig... Kramar

Petra sa...

hej hej
Ja de e ju sant.
Tack eller vad säger man egentligen när ngn säger att ens barn e söta? Hmm...
Åhh kul att ha barnbarnen hemma. kan tänka att det gick vilt till. Skönt sen ikväll =)
ha en fin fin kväll
Kram

Anonym sa...

God kväll,,ja jädrar vilken dimma i morse,,träden var vackra med sina frostklädda grenar,,än vackrare när solen kom fram..Jag har besökt några personer som kag aldrig varit hem till tidigare,,men dom hade några bilder som jag scannade in till vår Skutskärssida..Jättekul när folk vill dela med sig..Haé Kram.

fina frun sa...

Men du fixade det till slut i alla fall :)

Margit sa...

Ja det är inte alltid lätt...när dom har ändrat...när man ska tanka...För en tid sedan så hade JET i Köping ändrat..och det tog en stund..innan jag fick bensin i bilen..efter att jag gjort rätt...
Kram!!!