Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 4 mars 2012

GUMKNÖL

Eller "tantepukkel"   som det heter på danska.Hur många är det som har en sån?  Jag har inte tänkt så mycket på den knölen,men visst har man sett "tanter" som har som en upphöjning bak i nacken.
Nu när jag läste om det i en tidning så funderade jag på om har jag en sån utan att tänka på det.
Jag var tvungen att göra testet som stod där i tidningen....
Så här:
Stå stadigt med båda armarna löst hängande rakt ner. Om dina armar hänger med handryggen framåt i stället för åt sidan,har du antagligen en gumknöl.
Men mina händer hängde åt sidan så det var lugnt. Gubben undrade vad jag höll på med. Då jag talade om det för honom så sa han.." men lilla gumman du har säkert en knöl"  phaaa...jag spände ögonen i honom och sa att det finns faktiskt "gubbknölar" också.
Det gäller att sträcka på sig och tänka på hållningen, många timmar framför en dator är ingen höjdare.

Strålande väder har det varit idag, så mycket ute har det blivit. Sen kom Amanda och Ida på en cykeltur med mamma och pappa. Vi fikade och i rasande takt tog bullfatet slut.

Här sitter tjejerna med ett pussel, vilken koncentration och det var bara då som det var tyst..*L*...
Kram på er och ha en fin kväll..♥


orkut scraps

14 kommentarer :

Roggan sa...

20 anställda jobbar på den tomatodlingen. Det testet ska jag också göra. Kram

Yvonne sa...

Var tvungen att testa! Synd att du inte kan komma.Nu är det paus i Wallander.Jag går nog och lägger mej och ser fortsättningen. Så.... natti på dej och Pööss!

Viktkamp sa...

hehe enligt ditt test har jag inte heller någon knöl =)

Anonym sa...

Hej! Det kan vara bra ned pussel ibland. LER!

Annette sa...

Det har varit en skön helg,men jag åkte på en rejäl förkylning när vi hade kommit hem.Det är väl gubben som har smittat mig,han blev ju sjuk på semestern sista dagarna.Börjar i alla fall känna mig lite bättre nu.Börjar jobba i morgon men det ska väl gå.Läste inlägget när du skulle tanka du är inte ensam om det.Ser att du också har haft en skön helg.Kram vännen

Anonym sa...

God kväll,,Men du,nu valsade du,inte finns det något som heter Gubbknöl..
Rara töser som kan vara tyst ibland..Ja det var rasande vackert med dimman som frusit fast på träden,sen när solen kom,blev det jätteskönt..Gubbknöl,Pyttsan..Haé Kram.

Anonym sa...

Njaaa...F-n trot..Nattis Kram.

Siita sa...

God morgon. Fick ett tips från annonym att det finns billig klippning vi korsningen Väsrelånggatan o Gustavsgatan. Men jag har ingen aning om var det är. Här är mulet idag. Synd att du inte skulle till Maxi idag. Kram

biggan sa...

har aldrig tänkt på det, måste jag kolla under dagen om jag har. kramar biggan

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag hade en liten gumknöl.Jag satt också och var bekymrad för hunden.Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Jag lär definitivt sluta med en sådan puckel på ryggen, även min mormor har det. Mne hon är så söt så jag hoppas på tron att jag blir det med trots puckel ;) Kram

Fenixmonas sa...

Här behövs nog inget test för att konstatera att den finns...alldeles för många timmar vid dator...Sitter ju vid dator hela dagarna på jobbet. kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja hon är värd en fin bild,syster Yster..
Här är det nu sol och dimma,blir säkert en fin dag.Haé Kram.

Marre sa...

Här var man bara tvungen att testa…. Och ingen "tantepukkel" hehe.

Tja, lite läskigt tyckte lillen att gungan till en början var, men nu verkar han o gilla det, bra då den är super vid balansträning.

Så somriga och gulliga barnbarn du har:)

Ha det fint. Kramiz