Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 22 mars 2012

EN TAPPAD SUG

Här finns en tappad sug,undrar om man kan lägga ut den på blocket? Jag vill då inte ha den kvar. Fy farao så trött jag är,orkar knappt släpa mig runt med Peppe.Tur det är så fint väder ändå att man kan sitta ute i solen. Envis och dum som man är så dammsög jag i alla fall på förmiddan, sen blev det vila igen. Hungrig är jag men det smakar inte. Ni kan tänka er att om jag inte ens vill ha en latte,ja då är det illa..*L*...
Finväder som sagt det har vi, lite mer blåsigt idag men det är varma vindar så det gör inget.Bra, då torkar det upp ordentligt på gräsmattan så snart kan man kratta den.
Inte hade jag mycket att skriva om men det får bli så här,
Ha det gott hörrni...♥
Ett nytt fint hus att hyra..

                                   

22 kommentarer :

Marre sa...

Kanske inte så konstigt med tanke på vad fröken nyligen fått gå igenom. Ta det lugnt, det är de bästa och bara njut av det härliga vårvädret.

Här blev det stressat ett tag, men nu kan man pusta ut då labbprovet visade all allt var bra, med andra ord, ingen borrelia, ehrlichios eller hjärtmask, kanon... :)

Ha det gött. Kramiz

Siita sa...

Suget kommer åter, du är väl inte helt frisk än. Här har det inte varit något klart väder idag.Mest soldis. Nu +14 grader. Kram

Aurora sa...

Det är all frisk vårluft som suger. kram

Diana sa...

Jag är likadan, måste vara våren!

Veiken sa...

Har man haft kräksjuka, så ska det vara s här.... eländigt, men det blir lite bättre för varje dag.
Hoppas du har fått tillbaka dina krafter till helgen. Kram

Mia systeryster sa...

Det tar tid att bli pigg efter en magsjuka!
Hoppas det fina vädret fortsätter så ska du se att du blir go o glad ,kexchoklad igen;))
Kram

Roggan sa...

Men du får glädja dig med att det blir bättre för varje dag. Kram

Anonym sa...

Det skulle väl vara roligt om du kunde läsa i morgondagens tidning om en "upphittad sug"

Sussi sa...

Den där sugen är tappad här med. Man har inte lust eller ork att göra mycket. Min sista ork går till att släpa sig till jobbet. Mer blir det inte. Hopps värmen och solen råder bot på sugförlusten för oss båda..

Kramisar

Annette sa...

Du ska se att suget kommer tillbaka,till dig du har ju haft kräksjukan också.Fast jag brukar också tappa mitt sug ibland med.Nu får vi njuta denna helg med massa sol.Kram vännen

ansepanse sa...

suget kommer tillbaka, det gör den
sköt om dig
kramar

Yvonne sa...

Klart att du är trött och tappar sugen du har ju precis varit sjuk...Jag har haft en bra dag idag! Men nu ska jag tippa i säng Så... natti med dej och stor Pööss!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har varit likadan tidigare, men jag känner att det börjar vända nu!

Hoppas att det gör det för dig också!

Äppelblom sa...

Det är inte lätt att vara på topp jämt om man har ryggproblem. Ta väl hand om dig och njut av det fina vädret istället.
Vårkram till dig!

Rigmor sa...

Lite tankeöverföring...tog också några bilder på vår lilla holk i björken, fast den måste nog annonseras ut som renoveringsobjekt såg jag...
Här är det också ingen vidare fart på "tanten". Bihålorna spökar så det värker i hela skallen. Försökte mej på lite trädgårdsarbete, men det var trögt. Blev en tur till Öby kulle också, bilder kommer i morgon...inte riktigt fart på dom heller, de mest letade efter varandra såg det ut som, inget "ormande" i gropen än alltså.
Hoppas du känner dej piggare i morgon, och att vi får precis lika fint väder då!!
Sov så gott vännen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Det tar alltid ett tag innan man piggar på sig!
Men du ska se att suget kommer tillbaka, se bara på mig *ler*
Sköt om dig vännen♥♥

Majken sa...

Hoppas du snart får nya hyresgäster :-)

Vad jobbigt att ha tappat sugen.. hoppas du hittar den igen :-)
Sen måste man lyssna på kroppen.. & så måste man försöka äta lite iaf.. Men jag tror allt att du snart mår prima :-)
Hur är det med mannen är han bättre??

Ha en fin kväll!
Kram

Hebbe sa...

God kväll.Ja du nog känns det attdet finns en hel hoper med år i kroppen,när knattarna kör igång,Loke var ute och cyklade ett tag på Em,då satt Moa och jag och myste med ett barnprogram..Nattis..Kramen.

Fenixmonas sa...

Inte konstigt alls att du tappat sugen...det tar tid att rätta upp kroppen efter en sådan pärs...Ta kroppens signaler på allvar och vila dig lite mer! Kramiz!

Roffe sa...

Godmorgon..Ha en trevlig helg

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott i din säng! morgonkram!

Malin sa...

Nä, när man är sjuk och eländig så tappar man lätt den där sugen och ibland är den svår att finna igen.
Hoppas du mår bättre idag och kan njuta fullt ut av det vackra vädret!
Kram