Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 12 mars 2012

FÖRSTA RIKTIGA VÅRDAGEN

Ja idag har dom lovat sol och tvåsiffrigt på termometern, och det känns i luften att det är nånting på gång. Kan det vara våren månntro?. Nu blir det först Peppe rundan,sen tänkte jag mig ut till Marieberg. Jag ska köpa presentkort till mellansonen som fyllde i fredags, och även nånting till lille Martin som fyller ett år på onsdag. Jag har visserligen köpt presentkortet på foto ateljén men en leksak är ju roligare för honom. Så på lördag blir det kalas för både far och son.
Nehej,dags att borsta bissingarna och ge sig ut i solen...
Ses..♥

Monday
               
                            

18 kommentarer :

Yvonne sa...

Morn!Ok! Ut i solen med dej och blända alla med ditt underbara leende!! Hann bara äta halva... Men visst var det en spånnande film? Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God fm. Är lillen redan ett år. Ja här skiner solen så grannt. Min bil är lortig igen, var en sväng ner till byn, o vi har ju lös grusväg. Men det var is på den imorse. Kramar

Mickan, Gravid v. 38 sa...

Jaa, det ser ut att bli skönt väder ute idag. :)
Hoppas du får det trevligt på Marieberg!

Ja, nog blir det tungt neråt alltid. Hihi.
Ja, precis. Det gäller att vara beredd nu... :P

Kramar

Ove "Gasfoot" sa...

God förmiddag Mita!
Växlande molnighet i Östra Norrbotten, plus 3,4 grader och vinden är 12,5 m/s. Ut till din underbara sol för snart väntar kaffe och tårta som smakar ”mumma”. Men tänk på figuren den filuren!
Önskar dig & familjen en bra vecka. Smack i solen!

MICKAN sa...

Idag sjöng talgoxen för fullt här hemma.

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart med vår!
Lille Martin redan ett år. Tänk ändå :)
Kram.

Disa E sa...

Här blåser det stormvindar så man får hålla i både hatt och hus.
Men solen skiner i alla fall.
Ha en fin dag.
Kram påre.

Rigmor sa...

Godmorgon vännen och TACK för "kryapådej" hälsningen!! Efter en förmiddag i sängen så känns det liiite bättre, men att komma utanför dörrarna idag är nog uteslutet, å så är det vååår...!!Så nu får du ett uppdrag utav mej, att njuta för mej också!!
Kram kram

Millan sa...

Ja här rä det enormt härligt väder!!

Yvonne sa...

Inget konstigt alls. Visste att du skulle drabbas av en "Mita" i detta fina väder som är inspirerande.Kram!

Paulahelenas sa...

Här är det solsken o klarblå himmel!+10 grader :)
Våren är här!

Snart dyker tonåringarna upp, då blir det buller & bång ;)

HA e fortsatt bra dag!

Kramelikram

Sanna sa...

Anledningen till Dannys hjärtmedicin var att han blev virussjuk under veckan och skulle antagligen inte ha orkat sjungit. Så detta var väl något som läkaren stod bakom för att han skulle klarar av numret. Han såg onekligen hängig ut tyckte jag som visste om det också.
Andra tog det nog mer som att han blev ledsen över förlusten. Han kom ju två och det är ju gott nog, visst?

Idag är det bara för härligt ute och jag ska ta alla chanser så fort jag kan ta små raster här.

Hörs/Kramen.

Roggan sa...

Här har vi också våren. Har varit ute en runda. En kopp kaffe nu och sedan ut igen. Kram

Marre sa...

Ja men visst är det vår, här njuter man för fulla muggar då solen värmer och plus 12 idag. Tackar för omtanken din och magtrollen har äntligen gett sig av, pust. Mår som en prinsessa och till och med orkat med ett träningspass idag, inte illa va, he.

Hoppas eran dag varit bra. Kramiz

Anonym sa...

Hejsan,,Jo visst såg jag många svanar och ett fåtal gäss,men dom var så långt bort så några bilder blev det inte,,men om någin vecka lär det komma fler,då kanske dom är närmare..Haé Kram.

Mickan, Gravid v. 38 sa...

Åh, vilket härligt väder vi har! Var nyss ute på en lång(sam) promenad och njöt. :)

Visst är badrummet fint. :) Det är underbart att ha maskinerna i lägenheten. Jag hade dock önskat att badrummet var lite större, bredare och att maskinerna stod bredvid varandra under en bänk med skåp över. Så hade vi det i vår bostadsrätt... Sen skulle jag vilja ha ett badkar...

Kramar

Carina Sjölund sa...

Här har det blåst så in i baljan idag, tur att jag missade det eftersom jag låg och sov :)

Men visst tror jag minsann våren är på gång :))))
Kramen kära vän♥

Majken sa...

Klart han måste få ngn lite leksak oxå... ;-)

Alldeles helt underbart väder idag.. nästan ljummet...

Ha en fin kväll!
Kram