Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 12 mars 2012

SHOPPING OCH FINVÄDER♥

Jisses vilken underbar dag, graderna steg till härliga 15 + på eftermiddan. Man fick lätta på klädseln annars blev det svettigt att prommenera med Peppe. Tog mig en tur ut till köpcentret Marieberg utanför stan. Inte mycket folk där på en måndag,skönt att slippa trängas. Köpte det jag skulle ha plus lite till. Jag får skylla på vårvädret och att det hänger så mycket vårfint och lockar..



Det sista är till Martin, jag är ju så van att köpa rosa till tjejerna som älskar den färgen,här blev det istället blått men även lite rött. Inne på leksaksaffären gick jag en bra stund,det finns ju så mycket att det blir svårt och välja till sist,
På eftermiddan har vi varit ute och njutit och njutit av finvädret, kan man göra annat?
Haaa de.....♥

                         

27 kommentarer :

Siita sa...

Nu har jag bestämt att Kjell o jag ska åka på bloggträffen. Vill du följa med så kan vi rasta tätare så du inte får on i din rygg. Kramar

Veiken sa...

Det blev en riktigt Mithadag:) Jag såg en tjej på stan idag med en liknande klänning som på den översta bilden. Lite väl tidigt kan tyckas ;)
Kramar

Majken sa...

Vilka fina kläder du unnat dig :-) KUL!

Helt fantastiskt väder idag & man kan inget annat göra än att njuta utomhus :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Annette sa...

Visst är det ett underbart väder,så är man in stängd i ett varmt kök på köpet också.Du hittade fina kläder,tur man inte bor som du.Då skulle jag shoppa loss det vet jag.Kram vännen

Disa E sa...

Ååååå + 15 minsann...dit hr vi nog länge kvar.
Men sol har det varit trots den hårda blåsten.
Fina kläder du hittat!
Och voffsingen är så go som helst.
Kram

Yvonne sa...

Det var en rejäl "Mita" Farligt att släppa dej lös på stan :-) Natti på dej vännen. stor Pööss!

kaffehörnan sa...

Herre matilda vilken grymt gott väder
Vad snygga plagg

fina frun sa...

Ja det var verkligen underbart väder idag :) fina köp du gjorde!

Stattinskan sa...

Ja, den är lurig den där våren - för inte har man väl själv något ansvar för att liksom läckerbitarna hoppar ner i kundkorgen "så där bara" när man är ute och BARA ska titta ;-D
Kram och god morgon

Fenixmonas sa...

En underbar dag, även här var det vårvärme och lite svettigt...men jag klagar inte! Fina kläder! Jag väntar med handling tills jag kommer till Side. Kramiz

biggan sa...

fina inköp du gjort, ja här var det inte så varmt ännu, men soligt, i dag grått och skulle väl vara grått hela veckan här, jaja, får väl ta det med :) kram biggan

Aurora sa...

visst är det så Mita. Köplusten faller på när vädret är fint. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Nya fina kläder hör våren till.
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Det är farligt att släppa dej lös överallt.MorgonPööss på dej

Marre sa...

Har hade vi inte lika varmt, men nästan +11. Blåsten fick det ändå att kännas kallare än det var. Och idag ska det visst storma så vinterjackan är nog ett måste ett tag till, hu.

Läckra plagg och röda linnet fastnade man för, då man älskar rött.

Ha det gött. Kramiz

Nett sa...

Härligt med shopping, börjar suga i shoppingtarmen här med. Får ta mig ut nån dag. Kram

Rigmor sa...

Jädrans så mycket vårfint du hittade!! Du hann med mycket i vårsolen...jag låg mest och lyssna de på fågelkvitter och såg hur gardinen svajade i vinden...men det var skönt också. Jag hade ju tänk en shoppingdag idag, men den får jag nog stryka ur agendan...samtidigt som jag ringer till jobbet och talar om att de får skaffa vikarie för i morgon...tråkigt men sant!!
Peppegubben ser i alla fall nöjd ut, även om han inte shoppat vårkläder, förstår att han njuter nu!!
Ha en skön tisdag vännen!!
Kram kram

Mia systeryster sa...

Idag ska det bli lika fantastiskt väder igen=D
Vilka fina kläder du köpte=D
Kram

Susanne P sa...

Härligt med lite shopping.
Det var en läcker färg på linnet. Och vet du vad? Jag har en lika dan tröja, den där glest stickade, fast i vitt.
Kram

Semester & Mat sa...

Det är så härligt att temperaturerna börjar leta sig uppåt. Vi fick nöja oss med 10grader, men det kändes som rena vårvädret ändå.

Kram

ansepanse sa...

våren lockar till inköp :) visst vill man ha något nytt och vackert då, riktigt så varmt hade inte vi här men det var ändå skönt och vi kunde också njuta
kramar vännen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

JAg har inte börjat shoppa nya kläder, men det är ändå speciellt när man kan börja hänga undan alla tjocka jackor och tröjor :)

Ama de casa sa...

Vad härligt att våren kommer med stormsteg och vilka fina fynd :-)

Paulahelenas sa...

Härligt med shopping:)
Jag ska med väninnan G i morgon till Karleby:)

Idag blåser det , men är soligt åtminstone.....känns i lederna detta....;(

Ha en fin fortsatt tisdag!

Kram,kram

Sanna sa...

Underbara kläder i härliga vårfärger som man blir glad av. Vad fin du kommer att bli nu!

Solen var bara uppe en snabbis på fm och nu är det igenmulet och blåser. Jäkla trist väder igen och skulle inte förvåna mig om det blir regn.

Ha det bäst Mita!
Kramar.

Carina Sjölund sa...

Kul med en shoppingtur :)

Och vädret är bara för underbart, solen skiner och helt enkelt bara för bra :))
Kramen kära vän♥

Disa E sa...

Smiter in här också för att säga att: Bakgrunderna gör jag själv samt övrig grafik. Och hittar du nåt du gillar så är det bara att ta, det är därför jag lgger ut det!
Klicka bara på bilden först så den sparas i sort format och sen lägger du in som vanligt genom malldesignern!
Kram