Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 27 mars 2012

JAG LÄGGER LITE PRESS PÅ MIG

Tanken var så här att jag skulle putsa köksfönstren idag och byta till vårgardiner. Men den energin har inte infunnit sig än. Jag får skylla på att solen inte vill komma fram som dom lovat så fint.
Men om jag skriver här att till nästa inlägg så ska fönstren vara klara, så har jag satt lite press på mig att få tummen ur...bra va?..
Ses....♥

Syns den här bilden förresten som jag la in?  Det finns dom som inte ser alla mina bilder och jag blir fundersam på vad det är som felar... men säg om ni inte ser bilden....

                           

16 kommentarer :

Rigmor sa...

Den syns väldigt bra, Jeppe på berget...eller Peppe...!!
Jaha...så nu putsar du fönster för fulla muggar...å jag har börjat städa ur husbilen. Lägga in dynerna och göra den startklar...det går väldigt segt det också!! Å vet du va...när jag kom till Stadsträdgården så var det ju mitt i lunchrusning, fullt med folk som satt och åt...så inte kunde jag bara gå in och ta lite bilder med kameran och sen gå ut igen...så jag fegade ur!! Fy f-n va det grämer mej nu efteråt!! Skulle ha ringt efter dej och Peppe...
Ha en fortsatt bra dag! Bäst att sätta lite fart så jag inte sitter
här när mannen kommer hem, det måste ju se ut som om jag är i full aktivitet...*ASG*...!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Jag ser bilden :-)

Här ska också tvättas fönster. Men lite närmare påsk, tror jag :-)

Nett sa...

Skönt att sätta press på sig ibland, hoppas att du fick dem putsade och att solen kom fram till dig :) Kram

Camilla sa...

Bilden syns på fine Peppe!

Vad smart att sätta lite press sådär på sig själv, det skulle jag också behöva göra!!! USCH, våra fönster är hemska, består mest av en massa nosavtryck så långt ögat kan nå! ja giiivetvis inte alla fönster, men alla där de kommer åt!Men det tar emot att börja med något så tråkigt...Å andra sidan gör ju rena fönster en gla`! Härligt att kunna se ut och se den vackra vårsolen! Få se om jag lyckas få lite fönsterputsenergi till helgen! ;) Kram på dig Mita! <3

Lisbeth sa...

Jag ser alla dina bilder hur bra som helst. Du det här med press det fungerar dåligt för mig. jag hittar alltid på någon anledning till att jag inte gjorde det jag skulle. Jag blir inte så ledsen för det för det kommer alltid en ny dag efter den jag missade.
Ha det bra
Kram

Annette sa...

Jag ser dina bilder nu,har bara hänt en gång tror jag som jag inte såg nån.Hoppas du fick energi till fönstren.Jag tog mina förra helgen så det är klart,inget som är roligt precis.Den där skottkärran trodde jag med var ett skämt först när jag läste.Du har inhandlat blommor också har pyntat lite här med.Kram vännen

Siita sa...

Jag ser tydligt Peppe på höjden. Hoppas du fixar fönstren. Jag har tappat lusten just nu. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag ser bilden - men ibland kan det hjälpa att bara uppdatera sidan igen. Har märkt det hos flera att bilderna inte laddar jämt.

Förmodligen är det även så hos mig ibland.

Mia systeryster sa...

Jag ser bilden=D
Har också en del fönster kvar att putsa:(
Kram

Semester & Mat sa...

Har det blivit några fönster putsade än?
Skönt att höra att det finns fler som ksjuter upp saker och ting. Fönstrena har jag inte ens satt upp på "Att göra"-listan än ;)

Kram

Paulahelenas sa...

Jag ser Bilden :)

Ha en fin kväll!

Kram

Stattinskan sa...

Jag ser din bild ... innebär det att jag kikar genom dina rena fönster? ;-D

Roggan sa...

Visst syns Peppe, Kungen över stenar. Skulle också behöva putsa fönster. Kram.

Veiken sa...

Jag har tagit en del, men inte alla fönster. Det blev liksom inte så idag. Det finns ju annat också. :) Kram

Yvonne sa...

Har haft en bra dag idag hoppas att du med har haft det bra!Jag ser bilden...Nu ger jag dej nattakramen och pöössen!

Majken sa...

Jag ser alla dina bilder :-)

å kanske du får ha blogguppehåll ngr dagar då tills fönstren är putsade ;-)

Ha en fin kväll!
Kram