Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 21 mars 2012

VILKET KANONVÄDER

Varmast hittills, här i alla fall med plus 15 grader.Ingen tröja under jackan och inga handskar heller på morgonprommenaden. Underbart måste man väl säga. Mindre underbart för gubben som blev däckad i går kväll. Jag delade tydligen med mig av bacillerna till honom givmild som jag är. Så idag har Peppe och jag återtagit våra prommisar,och jag var till och med och handlade. Men sen var jag helt slut och var tvungen att ta igen mig.Handlingen bestod av en tur till Coop Konsum,en lagomt stor närbutik när man inte orkar knalla runt på stora ytor,och jag skulle förresten inte ha så mycket heller.
På eftermiddan har vi suttit i varsin solstol gubben och jag och haft det skönt i solen. Peppe fick en omgång med kloklippning,öronrensning och borstning. Sen fick han faktiskt ställa upp på lite posering...
Ha en skön vårkväll...♥
                                     

24 kommentarer :

Marre sa...

Jo, kan tänka mig att gubben din åkte på eländet, då det ju smittar bara av att titta på varann, hu.
Kul att du orkade ta dig iväg och håller med om att dagens väder varit helt fantastisk. Här har ett besök på klubben varit, men ingen träning, mer om det på bloggen. Så det blir till vetten i morgon för borrelia test och åter kika på den gamla skadan, mindre kul, men ett måste så klart.

Krya på ditt gubben din och håll dig på avstånd, då man faktiskt kan åka dit på det igen.

Kramizzzzzz

Maria sa...

Jag skulle också behöva klippa klorna på Kajsa men får ta det en annan dag.
Skönt att du piggnat till och kan njuta av den härliga dag som varit i dag.
Ha en skön kväll/kramen

Marre sa...

Ser ingen bild? glömdes ju

Siita sa...

Hoppas att gubben din inte smittar dej igen. Fina bilder på Peppe. Kram

Veiken sa...

Vad glad jag blir att höra att Mitha är på benen igen. Magsjuka önskar jag inte min värsta ovän. Tyvärr drabbar det vänner också :( Kram

Roggan sa...

Så gulligt han ställer upp Peppe. Så ni har haft det så skönt idag.
Sv: Har väl lagt ut varor på Tradera i ca. 6-7 år nu. Kram

Yvonne sa...

Ser ingen bild!Dags att gå och natta sig Natti vännen och sov så gott! Pööss!

Ninja sa...

Innejobb idag men i morgon tänker jag ta igen det.....med råge ;)

Majken sa...

Stackars gubben.. då är han helt däckad nu då...

Ja man orkar inte så mycket efter magsjuka, man får ta det lilla lugna :-)
Klart Peppe ska posera han är ju så stilig :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Ja klart han blir glad,,det blir man varje gång det kommer en ny Handbok för Gubbdagiset..Haé Bra Kram.

Fenixmonas sa...

Underbart väder här också...hoppas det får fortsätta så! Inget vidare för mannen din, hoppas han kryar på sig snabbt igen! Kramiz

Roffe sa...

God morgon.Det börja bra,med att fått göra majonäs och igår Lasagne.Ha en fin vår dag.kram

Anonym sa...

Hej! Tittar in för att se om solen lyst på Peppe och dig. Enligt bilderna så har ni haft lika fint väder som vi. Ha en fin dag !

biggan sa...

lyckostar, här är det svinigt kallt än, dimmigt nästan hela dagarna, kommer solen sent på eftermiddagen är det max 6-7 grader och blåst, vill ha varmare nuuuu. :) kram biggan

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Ha en bra dag! Morgonkram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Gårdagens väder var härligt - och man hoppas att det håller i sig över helgen! :)

Ha en fin dag!

Carina Sjölund sa...

Dessa baciller kan verkligen spida sig, och snabbt oxå :(
Hoppas han kryar på sig snabbt!

Mysigt för vovvse gubben att få bli ompysslad :)
Kramen goa vän♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är härligt med våren men den där magsjukan kan ju kvitta. Krya på er.
Kram.

RackarTuss sa...

Igår var det verkligen en skön dag med värmadande sol, något jag behövde

ansepanse sa...

stackars gubben din som blev smittad men nu får ni sitta i solen och krya på er riktigt ordentligt
självklart får Peppe ställa upp nu när han blev vårbehandlad, han är SÅ söt din Peppe, ska du veta, jag drunknar i hans snälla ögon
kramar

Ama de casa sa...

Stackarn som inte slapp undan...

Vad fint han poserar, Peppe :-)

Sanna sa...

Näe antar du lagt upp fler fina bilder och här blir allt bara ett enda steck. Så tråkigt men jag får önska dig en härlig torsdag och här har vi full sol och helt underbart ute. Så det blir inga långa stunder inne på rasterna inte. :)

Massa kramar...

Lisbeth sa...

Ni har hur som helst haft en bra planering i sjukdagar. Skulle blivit besvärligt för Peppe om ni däckat samtidigt båda två
Njut av värmen och ha det bra

syren sa...

Här har det också härligt vårväder. Igår var jag ute en stund och satt också på altanen. Orkar inte så mycket än har svårt att gå längre sträckor får så ont. Har begärt sjukgymnastik och vidare utredning. Cancern är borta och det är jag tacksam för.Sjukskriven till 30 april.Hoppas att allt är bra med er. kram