Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 1 mars 2012

EN DÖD TAND

Peppe hade en död hörntand, troligen har den fått en smäll nån gång. Inget ovanligt sa vetten,och ofta har dom inget ont av det. Och han gnager ju på sina tuggben med glädje,och annars såg tänderna bra ut,inte speciellt mycket tandsten. Öronen såg också rätt bra ut,ingen inflammation var det. Men längst ner fanns det lite vax som kan irritera. Jag fick med en flaska med vaxlösande att använda ett par gånger i veckan. Skulle det inte bli bra får det bli en öronspolning men då är han nedsövd. Men jag hoppas det räcker med det här.
Han var så duktig Peppe och fick beröm när vetten sprutade ner vaxlösande i öronen och gjorde rent.Men gladast var han när vi gick ut och han fick hoppa in i bilen.
Matte drog kortet och blev 900 spänn fattigare, ja han  fick även en spruta mot kennelhosta.Men vad gör man inte för sin älskling.
Efter middags prommisen satt vi och njöt i solen.En gammal arbetskamrat dök upp och stannade på en kopp kaffe....
Torsdag betyder pannkisar, och ikväll gjorde jag amerikanska pannkakor,lite mer matiga och supergoda,

Torsdag betyder också den amerikanska thriller serien The river, så spännande tycker jag,
Haa de.....♥





11 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Ja vad gör man inte för sina husdjur.
Tycker det låter som att han var riktigt duktig hos vetrinären.

Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu ska jag trilla ner i sängen. Natti på dej och sov så gott! pööss!

Aurora sa...

Tanden hade mörknat förstår jag. Kan inte så mkt om vovvetänder men de beter sig säkert som våra när de dör. Kram

Siita sa...

God morgon. Skönt att det var nästan bra. Nu är det snart helg igen. Skulle ha varit på träff i Örebro på måndag men fick återbud igår kväll. Kram

Fenixmonas sa...

Så duktig han är peppe! Fast det är klart att han är nöjd när han får åka därifrån!
Armen är mkt bättre...bara vissa rörelser som gör ont, värken har släppt helt. kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att det gick bra hos veterinären. Men dyrt är det.
Ha en fin dag. Kram.

Anonym sa...

Mors,,Det är bara Moa och jag som är vakna ,,så vi myser framför Tv:n
Skönt att det fixar sig för Peppe,hoppas han slipper vetrinären nu..Här blir det nog en fin dag,solen är på G..Haé Kram.

Paulahelenas sa...

Ha en mysig fredag!

Kramizar

biggan sa...

skönt det gick bra hos vetrinären, har inte sett den serien, ha det fint denna fredag, kram biggan

ansepanse sa...

det var gott att höra, visst gör man allt för sina husdjur
kramar

Mickan, Gravid v. 36 sa...

Fick han ha kvar den dåliga tanden? Eller det kanske inte inverkar något på hans tandhälsa? Skönt att det gick bra annars.
Gott med pannkakor! :D

Tack för din gissning! :)
Nu ska jag snart ut i solen en stund jag också.
Kramar