Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 6 mars 2012

DET BÖRJADE SÅ BRA

Jag klev upp rätt tidigt i morse min vana trogen. Ut och hämta tidningen med Peppe så han morgon pinkade. Sen frukost till honom och mig,läsa tidningen och en stor mugg kaffe. Gubben kom upp och gjorde sig i ordning och stack iväg sen. Jag fixade undan lite,la i tvätt och diskmaskin och sen hamnade jag här.
Vad händer då? Jo då blev jag sittandes här såklart, och blev jättetrött. Vart tog piggheten vägen?
Nej det bästa är nog att komma ut i friska luften då lär man nog piggna till.  Ta en runda med Peppe, sen åker jag nog upp på stan. Solen håller på att bryta igenom molnen,så det blir nog en fin dag.
Ses till fikat..♥


orkut scrap

11 kommentarer :

Malin sa...

Visst är det lätt hänt? Att man har en massa planer och energi för dagen men så sätter man sig ner och så är det kört! Men idag strålar solen och Timmy SKA trimmas så det är snart dags att sätta igång. Tjopp, tjopp Malin ;-)
Kram

Roffe sa...

Sen jag skaffade bärbar dator,sitter jag i soffan och blogga.Där för orka jag inte blogga varje dag, sover för länge,på dagarna,förr var jag tvungen gå upp och blogga vid min stora data.Tappat röda tråden.ha en fin dag.kram

Jag lova att hälsa på ibland.

Disa E sa...

Det gör nog inget om man blir lite lat ibland..mina intentioner med tvättstugan föll i sank. Varför göra sånt idag, som man skjuta upp till imorron tänker jag. ;o)
Ha det gött.
Kram

Semester & Mat sa...

Som här då. Jag har tänkt i en halvtimme nu att vi ska ge oss ut på promenad. JAg sitter och surfar med Jycken snarkandes bredvid mig. Blir ju nästan trött själv av dessa läten...

Kram

Yvonne sa...

Jag är inte på dåligt humör..tvärtom!Kram!

Carina Sjölund sa...

I bland slår liksom bara latheten till. Men vad gör det, man hinner ändå det man ska :)
Kramen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag känner igen det där!

Jag försöker ignorera tröttheten så mycket det går tills att jag kommit hem från jobbet! Då har jag chans att koppla av ett par timmar innan sänggåendet! :)

Ha en fin dag!

Maria sa...

Du ska se att du hinner med de du ska ändå, vila du å va lite lat idag.
Njut av solen å ha en fin dag/kramen

Paulahelenas sa...

Hoppas att du njöt av solen :)
Här är det jättefint ute nu!
Jag har legat 2 timmar på sjukhuset o fått reumamedicinen som dropp. Kom hem en stund sen..ska vila mej en stund. Måste sätta mobilen på ringning annars missar jag att hämta ungdomarna ;)

Ha en fortsatt bra dag!

Kramen

Yvonne sa...

Dom är bara nästan likadana.Bra att inte veta vad man ska gå igenom,då hade man kanske gett upp! Kram!

Yvonne ♥ sa...

Klart jag är på bra humör solen skiner och 12+ Men vimsig Du fick ett svar som ansepanse skulle ha Förlåt!Kram!