Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 11 maj 2012

APRILVÄDER I MAJ??

Ur led är tiden eller vad man ska säga. Man kan verkligen säga att vädret växlar. Sol regn och kraftiga vindar emellanåt. För en liten stund sen så blåste det så regnet kastades på tvären.Folk sprang som skållade råttor över gatan för att hinna undan regnet. Vilken tur att inte Peppe var ute då sa gubben..*L*...
Till och med dom små pippina har sökt skydd under pergola taket stackarna....


Dags att tända på grillen, lite chans artat kanske med tanke på regnet,men det finns ju tak att stå under.
Ha en fin kväll...♥

                                                      

26 kommentarer :

Yvonne sa...

Ha en mysig fredagskväll! Kram!

Veiken sa...

Just nu ser jag blå himmel, men det ska blåsa upp i kväll och i natt! Storm utlovad. Hoppas det hinner mojna tills Göteborgsvarvet i morgon! Massor av folk och löpare. Jag tror ca 60000 är anmälda. Vilka galenpannor..... Kram

Majken sa...

så sitter fåglarna hos mig oxå och dem har tur för jag har mat till dem under taket.... ;-)

inte kul väder, men man får passapå de stunderna det är uppehåll ;-)

Ha en fin kväll!
kram

Carina Sjölund sa...

Jag trodde att regnet skulle ha gett sig. Men rätt som kom det en skur! :(

Här blir det strax Fredagsmys, med Grekisk pyttipanna och ett glas rött :)
Ha en fortsatt fin kväll goa du!
Kramen♥

Lisbeth sa...

Åååå stackars små fåglarna. Vi kan ju i alla fall gå inomhus. Regn och lockigt hår är svårt att få till att gå ihop. Några droppar och allt är ett enda krull. Blir så less när det är det här vädret eftersom jag är självlockig.
Ha en fin kväll
Kram

Mia systeryster sa...

Verkligen skumt väder! Vi har haft jättevarmt hela dagen, men helt plötsligt så blåser det upp och regnar på tvären. Inte klokt;)
Kram

Siita sa...

Vi var bjudna på grillat i kväll. Men han som fyllde försökte fylla ner gubben, då sa jag nu åker vi hem till hockeyn. Det blev lagom sa han när vi kom hem. Kram

Roggan sa...

Kan vara lite mysigt att grilla i sådant väder. Kram

Siita sa...

Ja vi fick grillat o sallad sen fick vi kaffe o tårta. Inget fel. Men gubben blev lite full.Kram

Anonym sa...

Nu är jag hemma igen,2 veckor går fort..Men jag har haft det jätteskönt.Ja jag gillar dessa fantastiska kyrkobyggnader,,Ja pippin visste precis var det fanns något ätbart.Det som jag trodde var en bananblomma var tydligen inte det ändå,,jag ska forska vidare för att få klarhet.Haé Kram.

Anonym sa...

Ja det är så sant,,borta bra men hemma bäst..Haé Kram.

Yvonne sa...

Vi har haft det mysigt Hant med 2 filmer. Nattikram!Och Pööss!

Äppelblom sa...

I morse när jag skulle hämta bilen på verkstaden hamnade jag i värsta regnovädret. Gissa om jag var blöt när jag kom fram - dyngsur!
Men regnet var ljummet, så på sätt och vis var det härligt.
Ha en trevlig helg!
Kram

Ove "Gasfoot". sa...

Ingen snö eller regn har fallit hos mig och vindstilla, men en mulen lördagsmorgon. Uppklarnande vid middagstid idag lördag.
På med Sydvästen på huvudet och grilla för det luktar så gott.
Tappa också lite köttgodis till Peppevovven som troligen vill vara med.
Önskar er i familjen en trevlig helg. Kramizar å smack från Polcirkelland i snösmältningstid.

Yvonne sa...

Godmorgon! Vi hann med två filmer... Morgonkram!

Vicke sa...

där hade dom ett bra skydd, ha en fin dag nu

Fenixmonas sa...

Storm o regn, kallt är det också med bara 6 grader just nu. Jag hoppas få reda på var skatorna bygger lågt så kanske jag kan få uppslag för semestern...Annars får det väl bli en akutresa även i år...kramiz

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Ja, visst är det konstigt väder nu?
Nu ser det ut som höst! Den 12 maj!

Ha en fin lördag i alla fall!

Kram

Camilla sa...

Stackars fåglar.
Kan du inte ta in dom och bjuda dom på middag? ;)
Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilka söta små sparvar!

Ja, nog har vädret varit helt vridet den sista tiden! Har nästan regnat hela dagarna :/

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vilka söta pluttisar. Samma med mina ninisar. Till slut gav de upp och hoppade in i sina burar ;)
Kram.

ansepanse sa...

stackars små pipplisar men vad bra att de hittade någonstans att skydda sig undan regnet
Sv: jag har också reagerat på att Camilla är SÅ smal, inte bra
kramar

Ama de casa sa...

Hoppas grillningen funkade trots vädret...
Söta små pippisar! Och smarta - jag skulle också ha sökt skydd... :-)

Browneyedgirl sa...

Här regnade när jag gick ut med hunden, men nu lagom till jag är hemma igen skiner solen *skrattar* Kram vännen <3

Nett sa...

Jomenvisst är det aprilväder, ja om inte höstväder ;) Idag har det bara duggat som tur är, har varit igång hela dagen. tar mig en paus innan jag sätter igång igen. Kram

Sanna sa...

Stackars de små liven men tur att de kan bo hos dig medan vädret är som värst. *flina*

Trevlig lördagskväll och hoppas du har det gott!
/Kram