Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 2 maj 2012

BORT MED VINTERPÄLSEN

Idag har jag förutom handling på Maxi och hundprommisar inte gjort många knop. Det blev ju sommar pang bom bara. Jag tog en sväng runt i trädgården och började rensa lite men sen blev jag kaffesugen och när jag hade satt mig i solstolen så blev jag kvar där..*L*..
Jo jag tog väck vinterpälsen på benen, det var ju läge att göra det nu när sommaren hade kommit...

Ser ni vad solbränd jag blivit,haha, nej jag skoja bara, men det hettar lite i ansiktet efter att ha suttit i solen.
Peppe ligger helt utslagen på sängen och snarkar som en hel karl,han har väl lärt sig av husse..*L*... när vi gick eftermiddags prommisen så träffade vi en söt Flat-tik som heter Cleo.Hon är ett år och jisses vilken fart det är på henne. Dom lekte tafatt och rejsade runt ordentligt,så när vi gick hemåt hängde Peppes tunga som en slips...
Nu ska jag göra mitt kvälls te och mysa ner mig i soffan,
Haa de....♥


10 kommentarer :

Yvonne sa...

Va!! Har du vinterpäls på bena??? Nu känner jag att det är dags att gå och natta sig.Har ändå sovit halva dan. Natti på dej vännen och sov så gott! Pööss!

Majken sa...

Här ryker oxå vinterpälsen :-D

Underbart sommarvä'der...
Vad roligt det är för hundarna när de får en kompis att leka med en stund.. så härligt att se dem busa :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Margit sa...

Ja vilken UNDERBAR SOMMARDAG vi fick idag!!!
Du gjorde rätt i att stanna kvar i solen och NJUTA och passa på...Ite säkert att det blir så många dagar.
Vi var i dag i Brukskyrkan och åt ssopplunch...nlomkålssopa med räkor. Gott och så trevligt vid borden, trevliga och roliga samtal..många skratt.
I moorn eftermiddag så åker vi till Västerås och IKEA. Vi har tackat JA på nån inbjudan på kvällen. Roligt att komma ut.
Önskar dej en GOD NATT!!!
Kram!!!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är lätt att bränna sig i denna sol - sambon var på tävling i söndags och kom hem med väldigt röda kinder! :P

Siita sa...

God morgon. Hoppas på fint idag med. Thea o Ellinor är kvar hos oss, gubben ska fortsätta med deras bil idag. Avgasröret en bit ska bytas. Peppe ser ut att sova gott. Kram

Fenixmonas sa...

Å´peppe har blivit kär kanske...Visst var det en härlig dag igår men häng inte bort vinterjackan ännu! Vi får glädja oss åt de dagar som vi får...kramiz

Aurora sa...

Ingen vinterpäls här som behöver tas bort. Kram

Vicke sa...

ja, det är bara att njuta så länge det varar, ha en fin dag nu

Villa Frejas bokblogg sa...

Då kul med en hundkompis :)
Själv bättrar jag på bondbrännan på skolgården.
Kram.

Camilla sa...

Du är så brun och fin så!
Själv har jag inte haft tid att sola. Nä..jag har legat i rabatterna och gjort dom fina.
Så visst är jag avundsjuk på dig ;)
Men min tid kommer väl också...någon gång ;)
Kram!