Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 29 maj 2012

EN TUR PÅ STAN

Solen strålar men det är lite småkyliga vindar. Vi ska åka upp på stan Peppe och jag och fika med en annan hundkompis sen. Gå en sväng över stan,det blir bra social träning för hundarna...
Ses....♥

13 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Det låter toppen tycker jag :)
Och stats träning för vovsarna är aldrig fel!

Här blir det inte så mycket för mig idag, förutom promenad med vovsen :)
Ha en bra dag goa vännen!
Kramen♥

Anonym sa...

Ja det är grattat,,fika med en kompis och sen en promenad med vovvarna,kul..
Ja det är soligt och fint,men lite färre grader..
Jag ska åka ner till Vreta på em,blir nog till fredag tror jag.. Haé Kram.

Maria sa...

Ja de inte fel med den träningen för hundarna. Kajsa är ju nästan aldrig i stan men när de blir så är hon lite rädd över alla dofter men väldigt nyfiken.
Rockringen var en rolig leksak eller träningsredskap nu när man är äldre.
Jag undrar hur de skulle se ut om jag fick en runt bilringarna.
Ha de gott/kramizar

ansepanse sa...

mm, det är bra att vistas där det finns mycket folk i rörelse, så att de fyrbenta vännerna inte behöver vara rädda för det
kramar vänne

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

En promenad i stan är aldrig fel! :)

Lisbeth sa...

Ja nog är det småkyligt alltid. Om man lyckas hitta ett ställe där det är lä och under de stunder solen skiner kan man nästan lura sig själv att det är full sommarvärme. Jag kan också rocka med ringen men inte med midjan. Det går bäst när jag har den över mina knän. Gud bevare mig väl att den ska var tyngre då skulle den falla rakt ner i marken. Hoppas ni fick en trevlig stund på staden
Ha det fint
Kram

Yvonne sa...

Idag är det kyligt..Det var en anorlunda dag igår,jag njöt hela dan över att slippa laga mat och fixa fika.Fick rå om mig själv.Kram!

Aurora sa...

Bra träning för alla. Att åka till stan kan vara jobbigt. Kram

Siita sa...

Träning på stan är aldrig fel. Jo jag hade sandalerna på till o från jobbet. Sitter ju mest i bilen. Kram

Susanne P sa...

All träning med hunden är bra träning.
Jag är urusel på att stadsträna mina hunda men det kan bero på att jag inte alls själv tycker om att gå på stan. ;)
Kram

RackarTuss sa...

Toppen - kul för både matte och hund

Ama de casa sa...

Det är en precis lagom träning det. Den sociala ;-)

Roggan sa...

Är nog inte dumt att ta hunden med sig till stan. är nog en bra träning för dem. Härlig bild på Peppe. Kram