Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 16 maj 2012

GRATTIS!!

Idag säger jag ett stort GRATTIS! till gubben min som fyller jämt. Det kommer bli lite firande av och till under kommande dagarna. Passar ju bra att det är långledigt för många. Han har avsagt sig allt stort firande. Men nära och kära är hjärtligt välkomna..*L*...
Dags för Peppe rundan,regnet hänger väl i luften som vanligt.Sen drar jag till Maxi och bunkrar upp inför helgen.
Ses...♥


Birthday Quotes,wish

16 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Hurra hurra till gubben din!
Hoppas han blir riktigt uppvaktad nu :)

Synd att jag inte bor granne med dig, då kanske jag smygit mig in på en tårtbit *L*

Ha en fin promenix du och vovs.
Här skiner solen och värmen sprider sig :)
Kramen goa du♥

Marre&Rasmus sa...

Grattis... Hipp, Hipp Hurra till mannen din :D

Här hänger regnet också i luften, nu får det allt snart vända för vill vi ha varmt och skönt.

Snälla, håll tummen för Rasmus som ska röntgas idag.

Bamsekramizar / Marre&Rasmus

Malin sa...

Hipp, hipp hurra till din gubbe idag!!!
Kram

ansepanse sa...

GRATTIS till gubben din :) lite extra gottigheter som du handlar idag då :)
kramar

MICKAN sa...

Grattis på födelsedagen.

Kan tänka mig att det blir mycket gott att äta hemma idag :D

Sanna sa...

Ja att fylla år kostar mer än det smakar och träffa vänner och släkt kan man ju göra ändå. Vi har också börjat säga ifrån till kalas vid jämna födelsedagar och ibland har vi rest bort både utomlands och till andra städer. Det sistnämnda har nästan varit mera trevligare då vi lyxat till det med hotell och allt mys som hör till.

Grattis till "guben" från mig också och hoppas han får en fin dag att lägga till samlingarna trots allt.

Kramisar

Majken sa...

GRATTIS TILL MANNEN!!
Hurra hurra hurra hurra!!!

Hoppas ni får en toppendag :-)
Kram

Yvonne sa...

Ge din gubbe en extra kram!!Vi var ett perfekt team i många år.Kram!

Siita sa...

Grattis till din gubbe. Ja må han leva. Ha det gott. Imorgon startar vi resan när vi packat klart. Kram

Vicke sa...

framför ett grattis ifrån mig med

Veiken sa...

Slår på stora trumman och skriker GRATTIS så det hörs ända upp till Örebro och "fylleristen" som fyller jämnt!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Stort grattis till gubben - hipp hipp hurra.
Kram.

Rigmor sa...

Ha det så trevligt då och hälsa gubben och gratulera!!
Jag får tacka för att du inte hängde ut tvätten...och när jag hade tankarna åt det hållet så började det genast skvätta, så nu hänger den inne också och solen skiner...!!
Tar lite bloggledigt över helgen, tror jag...kanske kikar in och säger hej, men annars är det rätt fullt upp, familjemiddag i morgon och sen jobb, jobb...
Kram kram vännen!!

Annette sa...

Du får hälsa och gubben och gratulera.Här har det varit varmt och skönt idag,16+ när jag slutade jobbet.Nu har man 4 dagars ledighet att se fram i mot.Hoppas du fick recept på smörgåstårta,jag har ju annars också.Det är ju mitt jobb ska tillverka 3 st på fredag till gubbens kalas på lördag.Skönt när man får vara på jobbet och göra dom.Lite större än hemma och hålla på.Kram vännen

Mia systeryster sa...

Ett STORT grattis till din gubbe!!
Kram

Yvonne sa...

Sätter in 2 säckar en till dej och en till din gubbe! Pöösen till dej!