Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 28 maj 2012

ATT SE PENGAR FÖRSVINNA

När man sitter och betalar räkningar på internet då ser man verkligen hur fort det knaprar ner på kontot. Men nu är det gjort, och det är dags för morgonrundan med Peppe. Idag har vi lite svalare väder,"bara" 18 plusgrader.Men det är riktigt behagligt ute,och jag ska ställa upp genomdrag i huset sen när jag kommer hem. Det värms upp fort inne...
Huvudvärk har jag så det känns ganska så segt måste jag få beklaga mig.
Nehej, borsta bissingarna och sen ut,
Ses...♥

Its Again Monday

15 kommentarer :

Majken sa...

Här har vi oxå lite svalare & blåsigt idag & jag kan tycka att det är skönt med en mellandag... MEN sen såg jag att det såg rätt mycket sämre ut under hela veckan.. man blir snabbt bortskämd av sommarvädret...
Vi har oxå det väldigt varmt inne. Solen går "upp" i sovrumsfönstren på fm & hela dagen i vardagsrummet för att landa i köksfönstret resten av kvällen... Men man ska inte klaga ;-)

Hoppas din huvudvärk försvinner :-)

Ha en fin dag!
Kram

Rigmor sa...

God förmiddag vännen!! Kanske huvudvärken kommer av den tryckande luften?? Även om det är lite svalare och fläktar, så...tryckande tycker jag nog att det är!! Hoppas det ger sej!! Här är det öppet sovrumsfönster på natten och det blir så svalt och skönt...och skulle någon äventyrs få för sej att klättra in då, så tror jag snart att de tar samma väg ut, synen av de två i sängen avskräcker nog de flesta...!!
Ha en riktigt bra dag vännen, och ta det lugnt så du mår bättre!!
Kram kram

Siita sa...

Jag har just nu +17.8 nästan samma. Thea har börjat gå på toa idag. Tyckte väl det var skönt utan igår. Saknar henne nu. Kramar

Carina Sjölund sa...

Hej igen vännen!
Nu är jag på banan igen, kan liksom inte hålla sig borta allt för många dagar *Blink*

Här är vädret riktigt okey idag oxå, kanske en aning blåsigt. Men man kan ju inte få allt :)

Hoppas huvudvärken ger med sig för dig, och då och Peppe får en härlig promenad♥
Kramen på dig♥

Ama de casa sa...

Det är aldrig kul att betala räkningar. Därför låter jag Anders göra det ;-)
(Fast vi har allt på autogiro, så han slipper han med ;-) )

RackarTuss sa...

Hu ja - svalare var ordet :/

Nett sa...

Ett rätt tråkigt fenomen det där med att se pengarna försvinna.. och det bara på några minuter. ;) Men ack så skönt att ha dem betalda och veta att man har gjort rätt för sig.. Kram

Lisbeth sa...

Ja fy för dessa räkningar. Nu när det är sommar och man kan göra så mycket mer så vill man ju gärna behålla de där småpengarna man får när man har sjukersättning. Fiffigt med plantor som present. Mina barn skulle aldrig komma på det för jag och blommor är lika med noll. Så söt han är på fotot Peppe när han vilar.
Kram på dig

Aurora sa...

Hit kom kylan omkring klockan 5. vilken skillnad

Kinga och Karin sa...

Jamen, räkningsdag är den värsta dagen av alla : ( Vi har skaffat ny blogg och stängt ner den gamla, hade ingen lust att betala vad de tyckte att man skulle för att förnya. Kramar från Kinga och Karin

Gunilla Dahl sa...

Det är inte klokt hur fort kvicksilvret på termometern kan sjunka. Från vansinnigt varmt till drygt 10 grader! Men vi får väl hoppas på att värmen kommer tillbaka, men för min del skulle jag vara tacksam om det blir lagom varmt!
Tänk om man någon månad slapp räkningarna! Vilken lycka! Men det göra man inte. /Största kramen

Gunilla Dahl sa...

Det är inte klokt hur fort kvicksilvret på termometern kan sjunka. Från vansinnigt varmt till drygt 10 grader! Men vi får väl hoppas på att värmen kommer tillbaka, men för min del skulle jag vara tacksam om det blir lagom varmt!
Tänk om man någon månad slapp räkningarna! Vilken lycka! Men det göra man inte. /Största kramen

Gunilla Dahl sa...

Det är inte klokt hur fort kvicksilvret på termometern kan sjunka. Från vansinnigt varmt till drygt 10 grader! Men vi får väl hoppas på att värmen kommer tillbaka, men för min del skulle jag vara tacksam om det blir lagom varmt!
Tänk om man någon månad slapp räkningarna! Vilken lycka! Men det göra man inte. /Största kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Hatar att se de där siffrorna försvinna.
Kram.

Yvonne sa...

Fick du städat idag??Idag har jag inte grillat och inte städat iheller.. Kram!