Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 21 maj 2012

ETT ROGIVANDE PYSSEL

Jag tycker det är riktigt avkopplande att hålla på och plantera blommor ute. Roligt är det ju också eftersom det blir så fint. På eftermiddagen efter sjukgympan åkte jag till Plantagen och handlade blommor. Väl hemma så tog jag ut Peppe på en prommis och sen blev det en fika i solen innan blomplanteringen började.
Så det har jag pysslat med . Nu såg jag på vädret förut att det ska vara fint resten av veckan, ja i alla fall fram till helgen.
Vilka underbara kvällar det är,det doftar så ljuvligt och man vill knappt gå in...
Men nu ska jag sjunka ner i soffan med en mugg kvällste och bara slappa...
Ha det gott..♥



                     

10 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Vilka härlig blommor du köpte! Natti vännen och Pööööss!

Maria sa...

Ja det är en härlig tid, har varit ute hela dagen å pysslat.
Jag kan inte ha sommardahlior för dom äter sniglarna upp.
Här finns dom i mängder dom små krypen.
Hoppas du får en fin trädgårdsdag och att solen lyser på dig.
Kramizar

Majken sa...

Vad fint du har gjort.. planterat fina blommor :-)
Hos mig är bara kryddorna planterade har inte köpt ngr blommor än men det kommer.. snart :-) Ifjol hade jag bl.a. en häftig dracena, vinröd i kruka, den missade sonen att vattna när vi var i stugan, men den var fin så länge den varade....

Ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

God morgon. Fina blommor du köpte. Jag planterade två igår. En praktmalva o en gul som jag glömt namnet på. Kram

Annette sa...

God morgon!Vad fint du gör med alla blommor.Jag var också ute i trädgården i går men jag rensade ogräs.Som jag inte hade hunnit med.Och det känns i kroppen idag.Du får ha en solig dag.Kram

Fenixmonas sa...

Ja, nu blir det sommarväder i hela landet under en tid...bara att njuta! Kramiz

Disa E sa...

Ja, visst är det mysigt att plantera...och fint blir det! :o)
Jag har fortfrande massor kvar att ta reda på..men jag har ju inte bråttom.;o))

Ha en fin dag! Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Jasså du tycker jag ser rar ut på bild ,du vet väl att skenet kan bedra :-) Jag sätter in en ny säck till dej.Ha en bra soldag! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Visst är det rogivande att påta i trädgården.
Kram.

attis sa...

Åh så vackra bilder. Här har vi haft så blåsigt och kallt så planteringarna har fått vänta. Det kliar fingrarna kan jag lova. Idag har vi faktiskt sol och hela 11 grader varmt i skuggan så kanske kanske det blir sommar här oxå. Ha det gott.
Kramen